Στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ, έγινε η παρουσίαση των βιβλίων
το «ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2018» του
Γιάννη Κορίδη καθώς και
το «Καλήν εσπέραν άρχοντες» του Θανάση Θ. Νιάρχου, από τις εκδόσεις ΙΩΛΚΟΣ

Παρουσίαση: Βίκη Κουτρή

Γιάννης Κορίδης

Μια όμορφη και μαγική βραδιά γεμάτη ποίηση και λογοτεχνία, ζήσαμε την περασμένη Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΕΣΗΕΑ όπου έλαβε χώρα η παρουσίαση των βιβλίων των εκδόσεων ΙΩΛΚΟΣ: το «ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2018» με επιμέλεια-ανθολόγηση του Γιάννη Κορίδη και το «Καλήν εσπέραν άρχοντες» με επιμέλεια-ανθολόγηση του Θανάση Θ. Νιάρχου.
Αποσπάσματα από τα δύο βιβλία, απέδωσε εξαιρετικά και «αέρινα», η ηθοποιός και επίσης συγγραφέας Γωγώ Ατζολετάκη. Την εκδήλωση χαιρέτησε  η Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ Μαρία Αντωνιάδου και συντονιστής της ποιοτικής βραδιάς  ήταν ο Κωνσταντίνος Κορίδης.

Ο Γιάννης Κορίδης* ξεκίνησε τον ενδιαφέροντα λόγο του, περιγράφοντας μας πώς συνέλαβε την ιδέα για το ποιητικό ημερολόγιο και πώς άρχισε να το σχεδιάζει μέσα στο μυαλό του ως βιβλίο. Αυτό συνέβη σε μια πολύ δύσκολη εποχή για την Ελλάδα. Συγκεκριμένα ήταν η σκοτεινή περίοδος, κάτω από την λαίλαπα της δικτατορίας των Απριλιανών. Τότε, όλα ήταν υπό το καθεστώς της βίας των τάξεων και της χατζάρας της λογοκρισίας. Με αυτές τις πολιτικές συνθήκες, ήταν αδύνατον να υλοποιηθεί μία τέτοιου είδους παράτολμη ιδέα. Ο μαιευτήρας της όμως  εξακολούθησε να την έχει προστατευμένη στην σκέψη του και αφού πέρασαν δεκαετίες, το 1996, το ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ που εμπνεύστηκε, πήρε σάρκα και οστά. Ολοκληρώθηκε η υλοποίηση της ιδέας του και γεννήθηκε επιτέλους  αυτό το βιβλίο το «ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ». Το εγχείρημα του ημερολογίου πέτυχε. Γιατί ήταν ολόκληρο αποτέλεσμα μίας ιδέας που αναμοχλεύτηκε με πολύ αγάπη και μεράκι.
Κατά τον Γιάννη Κορίδη, όταν κάτι δημιουργείται με αγάπη, τότε και μόνο τότε υπάρχει η προοπτική της επιτυχίας. Και το βιβλίο αυτό σήμερα είναι ένα «συλλεκτικό» κομμάτι. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, η επιλογή του υλικού του βιβλίου, είναι κάθε χρόνο διαφορετική. Έχει σχέση με την ημέρα και τον χρόνο. Απαριθμεί 365 έλληνες ποιητές, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Ανά έτος υπάρχει και μία νέα ανθολογία.  Συνολικά όλη η συλλογή των ετήσιων βιβλίων έχουν σύνολο 8.401 ποιημάτων!

Κωνσταντίνος Κορίδης

Ξεφυλλίζοντας αργότερα στο σπίτι μου, το ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2018, παρατήρησα πόσο εντυπωσιακά πλούσιο είναι σε αριθμό ποιημάτων. Καλοδουλεμένο, με δυνατές επιλογές ελλήνων ποιητών, σαφέστατα φτιαγμένο, υλοποιημένο, επιμελημένο και κατ’ αποκλειστικότητα γεμάτο ποίηση και αγάπη, που μεταφέρεται από τις ιδιαίτερες επιλογές του ιδίου του ανθολόγου. Περιλαμβάνει αρχαίους έλληνες ποιητές (Πίνδαρος, Πυθαγόρας), κλασσικούς και νεοέλληνες (Λουντέμη, Καβάφη, Παλαμάς, Βρεττάκος, Καρυωτάκης Ρίτσος, Σικελιανός, Εγγονόπουλος), σύγχρονους (Νίκος Γκάτσος, Μιχαήλ Μήτρας, Τίτος Πατρίκιος, Σαράντος Σακελλάκος, Βασίλης Παπαβασιλείου) αλλά και πολλούς άλλους, από όλα τα μέρη της γης, ακόμα και πρωτοεμφανιζόμενους. Στις δε τελευταίες σελίδες του υπάρχει το ευρετήριο των ποιητών που παραπέμπει αντίστοιχα στην σελίδα των δημιουργημάτων τους. Κοσμείται με σχέδια του Βασίλη Γεωργίου.
Εντυπωσιάστηκα λοιπόν από το βιβλίο. Μας διδάσκει ποίηση. Με πολλές μορφές και τρόπους. Παράλληλα μας ανοίγει νέους δρόμους μάθησης και γνώσης που ξεπερνούν τους ορίζοντες των εγκεφαλικών συνόρων μας. Είναι ένα βιβλίο φωτεινό που έλκει τον αναγνώστη. Με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά. Προσφέρει γνώση αλλά και αυτό-εξερεύνηση. Υποδηλώνει ότι η έκφραση και η παίδευση μέσω του ποιητικού λόγου ακόμα μπορεί να εξελίσσεται όμορφα και να εκφράζει όλων των τύπων τις ελευθερίες. Δεν υπήρχαν ούτε υπάρχουν προσωπικά όρια σε κανένα επίπεδο έκφρασης στους έλληνες ανά τους αιώνες μέχρι σήμερα. Ούτε και χωροταξικά φυσικά, αφού η δύναμή του λόγου του βιβλίου, με την καταγραφή διδαχής μέσω της ποίησης, φτάνει από πολύ μακριά σε εμάς για εμάς.
Δίνει φτερά στον καθένα μας, να γνωρίσει, να αφεθεί, να βγει έξω από τα όρια των συντεταγμένων της φαντασίας του, να ταξιδέψει νοερά και να δημιουργήσει εκ νέου. Στον χώρο και στον χρόνο. Να μπει στην διαδικασία να ανακαλύψει νέες ίσως και πιο εξελιγμένες μορφές καταγραφής ποίησης, κληροδοτημένες με όμορφες νοερές εικόνες και αέναες λέξεις του παρελθόντος μας. Ο Θανάσης Νιάρχος σχολίασε εύστοχα, ότι η  διαφορετικότητα της συλλογή των ποιημάτων του βιβλίου παντός «ποιητικού ημερολογίου» του Γιάννη Κορίδη, αποτελούν την ισονομία, την ισοπολιτεία , την αυτονομία και την δημοκρατία της ποίησης, όπου όσοι τυγχάνουν να έχουν την προαίρεση, είναι όλοι δεκτοί.

Γωγώ Ατζολετάκη

Παραθέτω ένα απόσπασμα από ένα ποίημα, που εμπεριέχεται στο ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2018,
το οποίο, με πολύ γλαφυρό τρόπο απέδωσε φυσώντας μας αέρα ποίησης, η Γωγώ Ατζολετάκη:

-Κανίβαλοι υμετέρων-
Μιλάμε πάντα για τους άλλους,
μα για τους εαυτούς μας, αδιάφορα σφυρίζουμε.
Θέατρο παίζουμε.
Αυλαία πέφτει, μετά από αυλαία.
Μην μάθουμε ποιοι είμαστε και τρομάξουμε.
Μην μάθουμε ποιοι είμαστε και ηττηθούμε.
Και αναλώνονται οι άνθρωποι στη συντομία
των ημερών…
Κι έξω ένα φθινόπωρο πολεμάει να αποκαλυφθεί.
Κάτια Σιδηροπούλου

Το δεύτερο βιβλίο που παρουσιάστηκε στην όμορφη αυτήν εκδήλωση, το «Καλήν εσπέραν άρχοντες» είναι επιμελημένο και ανθολογημένο από τον Θανάση Θ. Νιάρχο**.
Μιλάμε για ένα βιβλίο πολύ-συλλεκτικό, γεμάτο μνήμες και παραδόσεις το οποίο είναι ένα προϊόν έρευνας.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Γεωργουσόπουλο που το προλογίζει, είναι μία πολύτιμη συλλογή χριστουγεννιάτικων λογοτεχνικών, δημοσιογραφικών και χρονογραφικών κειμένων. Είναι θρησκευτικά, θεολογικά και δογματικά δείγματα πίστης που περιέχουν εμπειρίες, μνήμες, καταθέσεις, ευτυχίες, δυστυχίες, περιπέτειες βίου, τελετές λαϊκές και τελετές μονήρεις στα πλαίσια τα φυσικά, κοινωνικά, οικονομικά, και αισθητικά ενός λαού που ενέταξε στην νέα θρησκευτική πίστη πανηγύρεις και εορτές. Και ο Νίκος Δήμου στον σχετικό πρόλογο του ίδιου βιβλίου, συμπληρώνει  ότι ανάμεσα στα συμβάντα  της καθημερινής ζωής, μεγάλο ρόλο έπαιζαν οι γιορτές και οι επέτειοι, τα Χριστούγεννα και οι Πρωτοχρονιά και αυτά δημιουργούσαν μία ενότητα.

Θανάσης Θ. Νιάρχος

Στην ομιλία του ο Θανάσης Νιάρχος, μας γνωστοποίησε ότι όλα τα κείμενα που αποτελούν το βιβλίο του, είναι το αποτέλεσμα μιας μακροχρόνιας έρευνας και συλλογής καταγραφών και αποτελούν προϊόντα ανθολογίας επαφών, συναναστροφών και αναμνήσεων. Είναι ένα βιβλίο διαχρονικά «ανεπίκαιρο-επίκαιρο». Και μας το εξήγησε λέγοντας ότι στους κόλπους του βιβλίου, συμπεριλαμβάνονται κείμενα όπου η καταγραφή τους θα αποτελεί πολύτιμες μαρτυρίες πενήντα-εκατό χρόνων αργότερα, ενός πράγματος που θα έχει χαθεί ανεπιστρεπτί αλλά όμως δεν θα χάσει ποτέ την αξία του. Τα 45 επιλεγμένα κείμενα του βιβλίου, ξεκινούν από τον 19ο αιώνα, διανύουν τον 20ο και φτάνουν μέχρι και σήμερα. Είναι εμπνευσμένα από τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Η γιορτή σε κάθε μορφή της ως λογοτεχνικό περιεχόμενο, καταγράφεται με χρονογραφήματα από μεγάλους και σημαντικούς Έλληνες συγγραφείς και δημιουργούς. Το χρονογράφημα ήταν για τις εφημερίδες της εποχής, μία τέχνη λογοτεχνικού λόγου. Το «Καλήν εσπέραν άρχοντες» είναι μία λογοτεχνική και χρονογραφική ανταύγεια του παρελθόντος, που δίνει την δυνατότητα να βιώσει κάποιος, δεδομένα ενός  παρελθόντος που δεν θα συμμετέχει ποτέ.
Στα κείμενα συμπεριλαμβάνονται χριστουγεννιάτικα αποσπάσματα -πέρα των γνωστών συγγραφέων και χρονογράφων όπως του Κωστή Παλαμά, του Γρηγορίου Ξενόπουλου, του Άγγελου Τερζάκη, του Σπύρου Μελά, του Βασίλη Βασιλικού, του Κώστα Γεωργουσόπουλου, του Λευτέρη Παπαδόπουλου αλλά και άλλων λιγότερο γνωστών δημιουργών και συγγραφέων όπως ο διακεκριμένος χρονογράφος σε μία εφημερίδα της Κρήτης, ο Μενέλαος Παρλαμάς και ο Κώστας Αθάνατος, οι οποίοι παρόλο που είχαν πλήθος δημιουργιών στην εποχή τους -κατά την δεκαετία του 1930-1950- και ενώ μπορεί να ήταν ισότιμοι, με την ίδια ίσως καθαρά αξία με τους υπόλοιπους και με δυνατά ονόματα ο καθένας βάσει προσφοράς των δημιουργικών έργων τους, για συμπτωματικούς λόγους, δεν αξιώθηκαν την τύχη των υπολοίπων, με αποτέλεσμα να τους θυμόμαστε σήμερα ελάχιστα. Το βιβλίο αυτό είναι μια νύξη των γνωστών λογοτεχνών αλλά και μια τύψη για όλα τα άλλα χρονογραφικά κείμενα των υπολοίπων συγγραφέων, που δεν κατεγράφησαν με άλλο τρόπο- παρά μόνο μέσα από τις τότε εφημερίδες- και ως καταγεγραμμένα αποσπάσματα του βιβλίου διαβάζοντας τα, να αναγνωρίζονται με αυτόν τον τρόπο από το αναγνωστικό κοινό του σήμερα.
Συνεχίζοντας την ομιλία του ο Θανάσης Νιάρχος είπε ότι τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά, σήμερα, δεν είναι όπως παλιά γιατί έχει αλλάξει ο τρόπος της ζωής. Σήμερα η περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, είναι μία «ανακωχή» έτσι ώστε να σταματήσει ο «πόλεμος» και να ξανά-ξεκινήσει μετά τις 7 Ιανουαρίου… Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι διαβάζοντας ένα κείμενο, δεν θα νοσταλγήσουμε και δεν θα βιώσουμε κατά κάποιον τρόπο εκείνα τα Χριστούγεννα και εκείνη την Πρωτοχρονιά, που εμείς δεν ζήσαμε…
Μετά από την όμορφη ομιλία του Θανάση Νιάρχου, είχα την ακατανίκητη περιέργεια, να διαβάσω το βιβλίο για να ζήσω λίγο τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά άλλων εποχών, όπως περιέγραφε με τόση νοσταλγία εκείνος. Και το έκανα. Να πω ακόμα ότι και σε αυτό το βιβλίο, στο τέλος υπάρχει ευρετήριο που σε παραπέμπει στο να επιλέξεις εύκολα και γρήγορα τον συγγραφέα της προτίμησης σου.
Το διάβασα λοιπόν μέσα σε μία ημέρα και κατάλαβα πόσα αθώα πράγματα και πόσα ευγενή συναισθήματα έχουν μείνει πίσω. Πόσο ζεστά και διαφορετικά ήταν τα Χριστούγεννα και οι Πρωτοχρονιές άλλων εποχών και πόσο αλλιώτικα, αφαιρετικά και παγωμένα είναι σήμερα. Μοιάζει σαν να μιλάμε μία άλλη γλώσσα και να γευόμαστε μία άλλη πραγματικότητα ενώ είμαστε το ίδιο έλληνες. Όμως μέσα από την ανάγνωση του βιβλίου, παίρνοντας μία «μυρωδιά» και μία «ανάσα» του τότε, μου γεννήθηκε και μια ελπίδα. Πως ποτέ δεν είναι αργά για όλα αυτά που δεν ζήσαμε, εμείς οι νεώτερες γενιές. Πολλές φορές φτάνει μια «σπίθα» για να ζήσουμε και να νιώσουμε, πραγματικά και ξανά άνθρωποι αφού φέρουμε ακόμα την «φλόγα» μέσα μας…
Για το τέλος, έχω να παραθέσω ένα απόσπασμα από κείμενο αυτού του βιβλίου (μου άρεσε καθώς το άκουσα αφηγηματικά), το οποίο, για ακόμα μία φορά, απέδωσε μοναδικά η Γωγώ Ατζολετάκη, η οποία κυριολεκτικά μας πλάνεψε όλους, καταφέρνοντας να απογειώσει αυτή τη μαγική νύχτα των φετινών Χριστουγέννων, δίνοντας μας την αίσθηση ή την ψευδαίσθηση, με κάποιο περίεργο τρόπο -οσφραινόμενοι νοερά άρωμα κανέλλας και ζάχαρη άχνη- ότι ζούμε ακόμα, έστω και μεθυσμένα, έναν κύκλο χαμένων ποιητών που κάποια στιγμή θα ξαναβρούν το δρόμο τους…

Οι καμπάνες δεν σταματούν να διαλαλούν στα πέρατα της γης το ωσαννά των αγγέλων.
Οι πόλεμοι όμως δεν σταματούν, ούτε οι δηώσεις και οι βιασμοί.
Νόμος έγινε ο εξανδραποδισμός των αδυνάτων από τους δυνατούς.
Ο οίστρος της ακολασίας ρημάζει τις ψυχές. Καίγονται αλύπητα οι καρποί που τους μέστωσε ο μόχθος
του ανθρώπου. Εξευτελίζεται η αγνότητα που την έθρεψε η λαχτάρα του ανθρώπου.
Τι κέρδισε λοιπόν ο κόσμος από το ευαγγέλιο της Αγάπης;
Αν αφήσουμε την αμφιβολία να απαντήσει, η απόγνωση θα ‘ρθει κατόπι της και θα μας παραλύσει.
Την ελπίδα να καλέσουμε, να δώσει την απόκριση. Δεν έχασε, θα μας πει, ο κόσμος από το ευαγγέλιο
της Αγάπης. Κέρδισε. Κέρδισε ένα νέο μέτρο ης αρετής. Μετρώντας με αυτό, θα βρούμε πόσο ανυπολόγιστα
μακρύς είναι ο δρόμος που φέρνει από το θηρίο στον άνθρωπο.
Και τότε, αντί να υψώνουμε με υπεροψία την κεφαλή σαν τον Φαρισαίο, θα χτυπούμε το στήθος μας με
ταπεινοφροσύνη σαν τον τελώνη της παραβολής. Μικρό είναι το κέρδος τούτο;
Απόσπασμα από την εξαγγελία της αγάπης του Ευάγγελου Παπανούτσου.

 

* Ο Γιάννης Κορίδης γεννήθηκε στη Μολόχα της Κοζάνης το 1936 από γονείς Μικρασιάτες. Σπούδασε νομικά και φιλολογία, αλλά τον κέρδισε η Δημοσιογραφία. Εργάστηκε σχεδόν, σε όλες τις αθηναϊκές εφημερίδες και περιοδικά (Ελευθερία, Βήμα, Νέα, Ακρόπολις, Βραδυνή, Ημέρα, Ανένδοτος, Ελεύθερος Τύπος, Κέρδος, Ειδήσεις, Ταχυδρόμος, Οικονομικός Ταχυδρόμος, Εποχές, Ελληνίδα, Slim, Ελλάδα) ως ρεπόρτερ, διορθωτής, αρθρογράφος, χρονογράφος, κριτικός βιβλίου κ.λπ. Τύπος, Κέρδος, Ειδήσεις, Ταχυδρόμος, Οικονομικός Ταχυδρόμος, Εποχές, Ελληνίδα, Slim, Ελλάδα) ως ρεπόρτερ, διορθωτής, αρθρογράφος, χρονογράφος, κριτικός βιβλίου κ.λπ. Έχει γράψει ποίηση, ανθολογίες, μελέτες, μελέτες, δοκίμια και ταξιδιωτικά. • Από το 1995 ανθολογεί και εκδίδει το ετήσιο «Ποιητικό Ημερολόγιο». • Διετέλεσε διευθυντής του «Υγειονομικού Βήματος», της «Πολιτικής και Οικονομικής Έρευνας» και του «Άλεφ». • Ήταν εκδότης των περιοδικών «Ιωλκός» (όργανο του ομώνυμου εκδοτικού οίκου που ίδρυσε ο ίδιος το 1961), «Συμπόσιο», «Βαλκάνια», «Δίοδος» και «΄Ερευνα». • Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, της Λαογραφικής Εταιρίας, ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Σμυρναίων, κ.ά. • Συνεργάστηκε με τα κυριότερα λογοτεχνικά περιοδικά και επί πολλά χρόνια έγραφε την κριτική βιβλίου στην οικονομική εφημερίδα «Κέρδος». • Έργα του έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, ιταλικά, αγγλικά, βουλγαρικά, αλβανικά και σλοβένικα.
• Από το 1995 ανθολογεί και εκδίδει το ετήσιο «Ποιητικό Ημερολόγιο». • Διετέλεσε διευθυντής του «Υγειονομικού Βήματος», της «Πολιτικής και Οικονομικής Έρευνας» και του «Άλεφ». • Ήταν εκδότης των περιοδικών «Ιωλκός» (όργανο του ομώνυμου εκδοτικού οίκου που ίδρυσε ο ίδιος το 1961), «Συμπόσιο», «Βαλκάνια», «Δίοδος» και «΄Ερευνα». • Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, της Λαογραφικής Εταιρίας, ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Σμυρναίων, κ.ά. • Συνεργάστηκε με τα κυριότερα λογοτεχνικά περιοδικά και επί πολλά χρόνια έγραφε την κριτική βιβλίου στην οικονομική εφημερίδα «Κέρδος». • Έργα του έχουν μεταφραστεί στα γαλλικά, ιταλικά, αγγλικά, βουλγαρικά, αλβανικά και σλοβένικα.
Πηγή: ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

** Ο Θανάσης Νιάρχος γεννήθηκε στο Βόλο. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Γαλλική Φιλολογία. Έχει εκδώσει τα βιβλία: Ποίηση: “Εικοσιτέσσερα νυχτερινά τραγούδια” (1970) και “Έρως έρωτας” (1979). Δοκίμια: “Η ανθρώπινη ανησυχία” (1973), “Κατά μέτωπο” (1980), “Ο αόρατος χρόνος” (1988), “Ημερολόγιο μιας διαμαρτυρίας” (1999), “Ο έρωτας για τους άλλους” (1999), “Καθάπερ φερομένης βιαίας πνοής” (1999), “Για τον Άγγελο Τερζάκη” (2002). Συνομιλίες με εκπροσώπους των ελληνικών γραμμάτων με τους τίτλους “Πραγματογνωμοσύνη της εποχής” (1976) και “Τα παιδικά μου χρόνια” (2003). Από το 1981 εκδίδει μαζί με τον Αντώνη Φωστιέρη το λογοτεχνικό περιοδικό “Η λέξη”. Έχει την επιμέλεια της σειράς “Σκέψη, Χρόνος και Δημιουργοί” των εκδόσεων Καστανιώτη, στην οποία φιλοξενούνται κείμενα σημαντικών δημιουργών του νεοελληνικού πολιτισμού. Έχει μεταφράσει βιβλία των Κάφκα, Μίλερ, Λούθερ Κινγκ, Κοκτώ, κ.ά.
Είναι επίσης συνεργάτης της εφημερίδας “Τα Νέα”.
-Έχει 14 τίτλους στη βάση Βιβλιονέτ, 18 Συμμετοχές σε συλλογικά έργα (από το 1979 έως σήμερα), έχει κάνει 8 μεταφράσεις (από το 1980 έως σήμερα), έχει πραγματοποιήσει βιβλιογραφική εμφάνιση σε πάνω από 100 βιβλία (από το 1989 έως σήμερα) καθώς έχει και έναν αξιοσημείωτο αριθμό κριτικογραφιών αντίστοιχα.
Πηγή: BiblioNet

Εκδόσεις ΙΩΛΚΟΣ
Ανδρέου Μεταξά 12, Αθήνα, 106 81
Τηλέφωνο: 210 3304111
Fax: 210 3304211

Φωτογραφίες: Βίκη Κουτρή