Παρουσιάστηκε το πλήρες καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2018 από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο.

Αν και οι παραστάσεις φέτος θα είναι λιγότερες σε σχέση με πέρσι (87 από 126), το πρόγραμμα είναι φέτος πιο στοχευμένο, καθώς ενισχύεται συνειδητά η ταυτότητα του κάθε χώρου: κλασικός προσανατολισμός με ιδιαίτερη έμφαση στις μεγάλες ορχήστρες και τους διάσημους σολίστ στο Ηρώδειο, σύγχρονη αισθητική και νέες τάσεις στο θέατρο και στο χορό με μετακλήσεις ομάδων της διεθνούς πρωτοπορίας και αναθέσεις σε ταλαντούχους έλληνες καλλιτέχνες στην Πειραιώς 260.

Παράλληλα, διατηρείται και εμπλουτίζεται με νέες site specific δράσεις, ως επί το πλείστον δωρεάν για τους πολίτες, το «Άνοιγμα στην πόλη» στην Αθήνα και στον Πειραιά, που ενθαρρύνει τη συμμετοχή ενός πολύχρωμου κοινού στον παλμό του Φεστιβάλ. Ο κ. Θεωδορόπουλος επισήμανε την παρουσία ανερχόμενων καλλιτεχνικών δυνάμεων, ανάμεσά τους πολλές γυναίκες, που εμπλέκουν δημιουργούς και κατοίκους σε συναρπαστικά συλλογικά εγχειρήματα.

Να σημειωθεί ότι ότι πέρα από τις παραστάσεις της Επιδαύρου, μεγάλης και μικρής, όπου υπήρχαν υπέρτιτλοι στα αγγλικά, φέτος θα υπάρχουν αγγλικούς υπέρτιτλους και σε όλες τις ελληνικές παραστάσεις, ενισχύοντας τον διεθνή χαρακτήρα της Πειραιώς 260. Επίσης, για πρώτη φορά, θα υπάρχουν για όλες τις ελληνικές παραστάσεις υπέρτιτλοι στα ελληνικά για κωφούς.

Το Fermouart έκανε για εσάς μερικές επιλογές, ενώ στο τέλος της παρουσίασης θα βρείτε το πλήρες πρόγραμμα του φεστιβάλ.

ΗΡΩΔΕΙΟ

1, 3, 6 & 8 Ιουνίου, μια από τις δημοφιλέστερες όπερες του Βέρντι, ο Ναμπούκκο, επιστρέφει στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού από την Εθνική Λυρική Σκηνή. Είναι το έργο το οποίο ανέδειξε το ταλέντο του Βέρντι, θέτοντας τέλος σε μια σειρά από αποτυχίες αλλά και σε μια περίοδο μεγάλης θλίψης στην προσωπική ζωή τού συνθέτη. Στη νέα παραγωγή της ΕΛΣ τον επώνυμο ρόλο θα ερμηνεύσει ο διάσημος έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς, ο οποίος έχει διαπρέψει ως Ναμπούκκο σε μεγάλες σκηνές σε όλο τον κόσμο. Τη σκηνοθεσία θα υπογράψει, στην πρώτη του συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή, ο Λέο Μουσκάτο, από τους δυναμικά ανερχόμενους ιταλούς σκηνοθέτες της όπερας, που έχει διακριθεί σε έργα Βέρντι και Πουτσίνι και έχει παρουσιάσει μεγάλες επιτυχίες σε κορυφαία ιταλικά λυρικά θέατρα (Ρώμη, Βενετία, Φλωρεντία, Τορίνο κ.α.).

Στι 10 Ιουνίου, ο  Νίκος Κυπουργός παρουσιάζει Τα μυστικά της Εγνατίας, μια μεγάλη συναυλία αφιερωμένη στις μουσικές της βόρειας Ελλάδας. Ένα μουσικό οδοιπορικό που φέρνει για πρώτη φορά επί σκηνής τραγούδια, μουσικές και γλώσσες που συγκατοικούν στις παρυφές της Εγνατίας οδού. Μια μουσική Βαβυλωνία που θα ενώσει σε μια μεγάλη γιορτή τραγούδια Βλάχικα, Αρβανίτικα, Σλαβόφωνα, Τουρκόφωνα, Ποντιακά, Καππαδοκικά, Ρομανέ, Εβραϊκά, Πομάκικα, με τη συμμετοχή μουσικών και 4 συλλόγων από διάφορες περιοχές.

11 Ιουνίου:  Il Pomo d’Oro – Maxim Emelyanychev. H μυθολογία του Χαίντελ. Άριες και ντουέτα από τις μυθολογικές όπερες του Χαίντελ: Η Αριάδνη στην Κρήτη, Hρακλής, Παρθενόπη, Σεμέλη, Ο πιστός ποιμένας, Θησέας, Υμέναιος. Η ορχήστρα Il Pomo d’Oro ιδρύθηκε το 2012 από φημισμένους δεξιοτέχνες στον τομέα της ιστορικής μουσικής ερμηνείας. Χαρακτηρίζεται από μιαν αυθεντική και δυναμική απόδοση ορχηστρικών έργων και έργων όπερας από την κλασική περίοδο και την εποχή του μπαρόκ.

14 Ιουνίου: Ελευθερία Αρβανιτάκη – ΤΑΚΙΜ, “Την ίδια στιγμή”. Η Ελευθερία Αρβανιτάκη, που έχει ταξιδέψει τη μουσική μας στις πέντε ηπείρους, συναντά τους ΤΑΚΙΜ, από τα σημαντικότερα σύνολα της χώρας, που ταξιδεύουν την παραδοσιακή −και όχι μόνο− μουσική στις νεότερες γενιές, με φρέσκια ματιά και σύγχρονο ήχο. Για τη συναυλία στο Ηρώδειο θα διασκευάσουν τραγούδια της Ελευθερίας Αρβανιτάκη από τα 30 χρόνια της καριέρας της. Συμμετέχει η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (MOYSA), που ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2015 ως μια κοινότητα νέων μουσικών, ηλικίας 8 έως 25 ετών, από τη βόρεια Ελλάδα και άλλες περιοχές της χώρας. Μια ξεχωριστή μουσική συνάντηση, υπό τη μουσική διεύθυνση του Νίκου Πλατύρραχου.

16 & 17 Ιουνίου: Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών – Βύρων Φιδετζής. “Περουζέ” (1911). Όπερα σε δύο πράξεις, του Θεόφραστου Σακελλαρίδη. H αριστοτεχνική όπερα “Περουζέ” του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, σε λιμπρέτο του Γεώργιου Τσοκόπουλου, πρωτοπαίχτηκε στις 9 Αυγούστου 1911 στο θέατρο Ολύμπια. Η επιτυχία της ήταν τόσο μεγάλη, που οι παραστάσεις συνεχίστηκαν για δύο χρόνια και ανέβηκε σε πολλά ακόμα μέρη της Ελλάδας μέχρι και το 1950, όταν παίχτηκε για τελευταία φορά από την Εθνική Λυρική Σκηνή. Η υπόθεση της όπερας διαδραματίζεται στην ελληνική ύπαιθρο και έχει ως θέμα τον παράφορο και καταστροφικό συνάμα έρωτα μιας τσιγγάνας κι ενός νέου χωρικού. Από το συγκεκριμένο έργο προέρχεται η γνωστή άρια «Νεράιδα του γιαλού» και το ντουέτο «Πιο θερμά».

19 Ιουνίου: Bill Murray, Jan Vogler and friends, “New Worlds”. Κατά τη διάρκεια μιας υπερατλαντικής πτήσης, ο γνωστός αμερικανός ηθοποιός Μπιλ Μάρρεϋ γνώρισε τον γερμανό τσελίτσα Γιαν Βόγκλερ, που καθόταν στη διπλανή θέση. Έτσι ξεκίνησε η μεταξύ τους φιλία, ενώ σύντομα το ενδιαφέρον του ενός για το καλλιτεχνικό σύμπαν του άλλου οδήγησε στην ιδέα μιας κοινής δημιουργίας. Το New Worlds είναι μια ξεχωριστή παράσταση, που ανανεώνει τις καλλιτεχνικές γέφυρες μεταξύ Αμερικής και Ευρώπης, αναδεικνύοντας τον πυρήνα των αμερικάνικων αξιών στη λογοτεχνία και τη μουσική.

21 Ιουνίου: Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής Έργα Λαυράγκα, Ραχμάνινοφ, Ντβόρζακ Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και το Φεστιβάλ Αθηνών τιμούν την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής διοργανώνοντας μια μεγάλη συναυλία, με ελεύθερη είσοδο, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Μουσική διεύθυνση: Αναστάσιος Συμεωνίδης • Σολίστας: Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης

22 & 23 Ιουνίου: Sting.  Συνθέτης, στιχουργός, τραγουδιστής, ηθοποιός, συγγραφέας και ακτιβιστής, ο Στινγκ έχει κατακτήσει το κοινό διεθνώς και έχει πουλήσει περίπου 100 εκατομμύρια άλμπουμ από την εποχή των Police αλλά και ως σόλο καλλιτέχνης. Πολυβραβευμένος, με δέκα Grammy, δύο Brits, ένα Golden Globe, ένα Emmy και τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ, δεν έχει πάψει να μας συγκινεί από το ξεκίνημα της καριέρας του ως σήμερα.

25 Ιουνίου: Ελλάδα, γυναίκα, ποίηση. Συναυλία αφιερωμένη στον Λευτέρη Παπαδόπουλο. Οι στίχοι του Λευτέρη Παπαδόπουλου δίνουν ψυχή στο ελληνικό τραγούδι για πάνω από μισό αιώνα, με τις μελωδίες του Θεοδωράκη, του Ξαρχάκου, του Λοΐζου, του Πλέσσα, του Κουγιουμτζή, του Καλδάρα, του Νικολόπουλου και άλλων 40 συνθετών.

27 Ιουνίου: Tchaikovsky Symphony Orchestra – Vladimir Fedoseyev – Varvara. Έργα Τσαϊκόφσκι. Η Tchaikovsky Symphony Orchestra (TSO) ιδρύθηκε το 1930 (ως Grand Symphony Orchestra of All- Union Radio and Central Television) και ήταν η πρώτη συμφωνική ορχήστρα της Σοβιετικής Ένωσης, καθώς και η πρώτη που ερμήνευσε διεθνές ρεπερτόριο εκτός ΕΣΣΔ.  Η Tchaikovsky Symphony Orchestra έρχεται στο Ηρώδειο με τη φημισμένη ρωσίδα πιανίστρια Varvara Nepomnyashchaya (Βαρβάρα Νεπομνιάσκαγια), καλλιτέχνιδα που έχει συνεργαστεί με μεγάλες διεθνείς ορχήστρες και έχει κερδίσει σημαντικά μουσικά βραβεία.

 29 Ιουνίου: Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής Joseph Calleja – Ramon Tebar. Έργα Βέρντι και Μασνέ. Δύο νέοι καλλιτέχνες που έχουν κατακτήσει το διεθνές ενδιαφέρον στην οπερατική σκηνή, ο Γιόζεφ Καλλέγια και ο Ραμόν Τεμπάρ, ενώνουν τις δυνάμεις τους με την Καμεράτα.

1 Ιουλίου: Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου – Άρης Μπινιάρης. “Πέρσες” του Αισχύλου. Η παραγωγή του ΘΟΚ που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στην Επίδαυρο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2017, έρχεται φέτος στο Ηρώδειο. Με πλειάδα σπουδαίων Ελλαδιτών και Κυπρίων ηθοποιών, ο νεότατος Άρης Μπινιάρης, που έχει διακριθεί για τις εκρηκτικές παραστάσεις του τα τελευταία χρόνια, προτείνει μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης, αναζητώντας μια θεμελιώδη απλότητα, που αναδεικνύει τις εσωτερικές δονήσεις του αρχαίου δράματος.  Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Άτοσσα), Χάρης Χαραλάμπους (Αγγελιαφόρος), Νίκος Ψαρράς (Δαρείος), Αντώνης Μυριαγκός (Ξέρξης).

2 Ιουλίου: Philharmonia Orchestra – Esa-Pekka Salonen – Michelle DeYoung. 3η Συμφωνία (Ηρωική) του Μπετόβεν & Το λυκόφως των θεών του Βάγκνερ (αποσπάσματα). Ιδρυμένη το 1945, η λονδρέζικη Philharmonia Orchestra, πρωτοπόρος στη σύγχρονη προσέγγιση της κλασικής μουσικής, θεωρείται από τις κορυφαίες ορχήστρες παγκοσμίως, χάρη στα ειδικά προγράμματά της για τη διεύρυνση του κοινού, στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και στα συμμετοχικά προγράμματα διαρκούς μάθησης. Πρώτος μαέστρος και καλλιτεχνικός σύμβουλος τής ορχήστρας από το 2008 είναι ο πολυβραβευμένος φινλανδός Έσα-Πέκκα Σάλονεν, από τους διαπρεπέστερους αρχιμουσικούς της γενιάς του, συνθέτης in residence στη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης και ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ της Βαλτικής Θάλασσας. Έχοντας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις το 2009, όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στο Ηρώδειο, η Philarmonia Orchestra και ο Έσα-Πέκκα Σάλονεν επανέρχονται φέτος με ένα εξαιρετικό πρόγραμμα και σολίστα την αμερικανίδα σοπράνο Μισέλ ΝτεΓιάνγκ.

3 Ιουλίου: Calexico, Live at Acropolis. Από την Τουσόν της Αριζόνας, οι Calexico −που πήραν το όνομά τους από την ομώνυμη πόλη στα σύνορα του Μεξικού με την Καλιφόρνια− μετράνε πάνω από 20 χρόνια καριέρας, με φανατικό κοινό σε όλο τον κόσμο. Στη μουσική τους, κράμα από παραδοσιακούς λάτιν ήχους (mariachi, conjunto, cumbia, tejano) και κάντρυ, τζαζ και post-rock αποδίδεται ο όρος desert noir. Το αγαπημένο συγκρότημα έρχεται στο Ηρώδειο για πρώτη φορά, με επιτυχίες από όλη τη δισκογραφία του, όπως τα «Stray», «Falling from the Sky», «Crystal Frontier», «Missing», «Splitter» κ.ά., αλλά και με το νέο άλμπουμ τους, The Thread That Keeps Us, που κυκλοφόρησε μόλις στα τέλη Γενάρη.

5 Ιουλίου: Νάνα Μούσχουρη “Ένα μύθο θα σας πω” Η Μούσχουρη επανέρχεται φέτος με μία μεγάλη συναυλία, για να μας τραγουδήσει τον «μύθο» της, που ξεκίνησε με το «Χάρτινο το φεγγαράκι» και συνεχίστηκε με μεγάλες διεθνείς επιτυχίες, όπως τα «White Rose of Athens», «Α force de prier», «Au coeur de septembre» και «Le temps des cerises». Μέρος των εσόδων της συναυλίας θα διατεθεί για τους σκοπούς του Συλλόγου Φίλων Παιδιών με καρκίνο ΕΛΠΙΔΑ. Η συναυλία τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Προκόπη Παυλοπούλου.

8 & 9 Ιουλίου Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής – Γιώργος Πέτρου, “Company”,  του Στήβεν Σόντχαϊμ. Μετά τη μεγάλη επιτυχία των προηγούμενων παραγωγών (Kiss Me Kate, West Side Story και Sweeney Todd), η πολυσχιδής Καμεράτα και ο πολυβραβευμένος Γιώργος Πέτρου συναντούν το μεγάλο συμφωνικό μιούζικαλ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, αυτή τη φορά με το υπέροχο Company (H παρέα) του Στήβεν Σόντχαϊμ που παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Broadway το 1970.

11 Ιουλίου. Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας. “Αντιγόνη”, του Σοφοκλή, Ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας εμφανίστηκαν ως σκηνοθετικό δίδυμο το περασμένο καλοκαίρι με την επιτυχημένη Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη. Φέτος επανέρχονται στην αρχαία τραγωδία, συν-σκηνοθετώντας την Αντιγόνη του Σοφοκλή, που έχει χαρακτηριστεί έργο-σύμβολο της αντίστασης στην εξουσία, καθώς πραγματεύεται την απόφαση της νεαρής Αντιγόνης να θάψει τον νεκρό αδερφό της Πολυνείκη παρά την απαγόρευση του άρχοντα του κράτους. Στην παράσταση όλοι οι 12 ρόλοι μοιράζονται ανάμεσα σε τρεις ηθοποιούς, την Αθηνά Μαξίμου, τον Αιμίλιο Χειλάκη και τον Μιχάλη Σαράντη, ενώ ο δεκαμελής χορός αφηγείται την ιστορία.

13 Ιουλίου. Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Μάρτα Άργκεριχ – Θεοδοσία Ντόκου. Τιμητική συμμετοχή: Ντόρα Μπακοπούλου. Έργα Πουλένκ, Σαιν Σανς, Σεζάρ Φρανκ, Χατζιδάκι. Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη διεύθυνση του Στέφανου Τσιαλή, παρουσιάζει στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού μια μουσική βραδιά με τη Μάρτα Άργκεριχ, ζωντανό μύθο του πιάνου. Η Άργκεριχ συμπράττει με την αγαπημένη της μαθήτρια και ταχύτατα ανερχόμενη ελληνίδα πιανίστα Θεοδοσία Ντόκου, ερμηνεύοντας το Κοντσέρτο για δύο πιάνα του Φρανσίς Πουλένκ.

15 Ιουλίου. Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης – Zωή Τσόκανου – Daniel Müller-Schott. Έργα Ντβόρζακ και Σοστακόβιτς. Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, με καλλιτεχνικό δυναμικό εκατόν δέκα μουσικών σήμερα, εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα με τη νέα της καλλιτεχνική διευθύντρια, την ταλαντούχο αρχιμουσικό Ζωή Τσόκανου, συμπράττοντας με τον καταξιωμένο γερμανό τσελίστα Ντάνιελ Μύλλερ- Σοτ.

16 Ιουλίου. Ταινιοθήκη της Ελλάδος, “Δάφνις και Χλόη” (1931), του Ορέστη Λάσκου. Πρωτότυπη μουσική σύνθεση – Μουσική διεύθυνση: Φίλιππος Τσαλαχούρης. Προβολή της αποκατεστημένης από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος ταινίας των απαρχών του ελληνικού κινηματογράφου Δάφνις και Χλόη, που μεταφέρει στην οθόνη το περίφημο ομώνυμο ερωτικό ειδύλλιο του Λόγγου, με τη συνοδεία της πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης του Φίλιππου Τσαλαχούρη.

17 Ιουλίου. Nigel Kennedy. “Bach meets Kennedy meets Gershwin” Ο σουπερστάρ του βιολιού Νάιτζελ Κέννεντυ, από τους κορυφαίους κλασικούς βιολονίστες της γενιάς του – ανακάλυψη του μεγάλου Μενουχίν – και ο βιολονίστας με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της μουσικής. Η παράσταση Bach meets Kennedy meets Gershwin είναι ένας συναρπαστικός διάλογος ανάμεσα στον Μπαχ (με τα έργα του για βιολί που ο Κέννεντυ έχει ερμηνεύσει επανειλημμένα στο παρελθόν) και τις τζαζ συνθέσεις του Γκέρσουιν, ενός σύγχρονου κλασικού.

27, 28, 29 και 31 Ιουλίου. Εθνική Λυρική Σκηνή, “Κάρμεν”, του Ζωρζ Μπιζέ. Η δημοφιλέστερη όπερα του γαλλικού ρεπερτορίου, σύμβολο του έρωτα και της ελευθερίας, επιστρέφει στο Ηρώδειο από την ΕΛΣ στη σκηνοθεσία του διακεκριμένου βρετανού σκηνοθέτη και καλλιτεχνικού διευθυντή της Όπερας του Γκαίτεμποργκ Στήβεν Λάνγκριτζ.

 

ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260

ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Όλες οι παραστάσεις θα έχουν υπέρτιτλους στα αγγλικά και στα ελληνικά για τους κωφούς

1 – 6 Ιουνίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ) Δημήτρης Κουρτάκης. “Αποτυχημένες απόπειρες αιώρησης στο εργαστήριό μου” Σύνθεση κειμένων βασισμένη σε πεζά του Σάμιουελ Μπέκετ.

8 – 10 Ιουνίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η), Θωμάς Μοσχόπουλος, “Φαρενάιτ 451”. Βασισμένο στη θεατρική διασκευή του έργου του Ραίη Μπράντμπουρυ από τον Φρανσουά Τρυφώ.  Σ’ ένα μελλοντικό ολοκληρωτικό καθεστώς, όπου τα βιβλία καταστρέφονται, ο πρωταγωνιστής του έργου, διώκτης αρχικά των αντιφρονούντων, μεταστρέφεται όταν έρχεται σ’ επαφή με τον μυστικό κόσμο των βιβλίων. Πώς μπορεί να σπάσει το εφιαλτικό πρόσωπο του ολοκληρωτισμού; Μπορεί η διεκδίκηση της «προσωπικής ανάγνωσης» να προκαλέσει στο σύστημα ρήγματα ελευθερίας; Παίζουν: Αλέξανδρος Λογοθέτης, Άννα Μάσχα, Ξένια Καλογεροπούλου, Δήμητρα Ματσούκα, Κίττυ Παϊταζόγλου, Μάνος Γαλανής, Θάνος Λέκκας. Συμπαραγωγή με το Θέατρο Πόρτα

23 – 25 Ιουνίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ) Κωνσταντίνος Ρήγος “Πορνοστάρ – Η αόρατη βιομηχανία του σεξ”, της Έλενας Πέγκα. Εμπνευσμένο από δύο ιστορίες του Ρομπέρτο Μπολάνιο. Με πυκνή, λογοτεχνική γλώσσα, το έργο ξεδιπλώνει τις ιστορίες πρωταγωνιστών του «πλαστικού» κόσμου του πορνό, ενός κόσμου γεμάτου κλισέ, καθρέφτη του μοναχικού σώματος του καθενός. Προσπαθώντας να δει πέρα από στερεότυπα και χαρακτηρισμούς, η Πέγκα φωτίζει τα πρόσωπα πίσω από μια απρόσωπη βιομηχανία, υποβάλλοντας στην αναζήτηση της αληθινής τους ταυτότητας και της αληθινής τους καταγωγής μιαν ατμόσφαιρα μυστηρίου και συγκίνησης. Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Λαέρτης Μαλκότσης, Γιάννης Νιάρρος, Θεοδώρα Τζήμου.

1 – 3 Ιουλίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η), Elephas tiliensis, “Οδυσσέας”, του Τζαίημς Τζόυς. Ένα ορατόριο, ωδή στην καθημερινότητα, επεισόδια. Οι Εlephas tiliensis ιδρύθηκαν το 2013 από τον Δημήτρη Αγαρτζίδη και τη Δέσποινα Αναστάσογλου.  Η παράσταση βασίζεται στα κεφάλαια «Ναυσικά» και «Πηνελόπη» του κορυφαίου έργου του Τζόυς και δημιουργεί ένα ορατόριο για έναν άντρα τραγουδιστή, μια γυναίκα ηθοποιό, ένα χορό γυναικών (Σειρήνες) και μια μουσική μπάντα. Κατά τους Εlephas Τiliensis, η παράσταση θα είναι μια «φιλοσοφική stand up comedy» με κέντρο τη φιγούρα της Πηνελόπης, που δυναμιτίζει την εικόνα του Οδυσσέα, σαρκάζει τη μυθική του υπόσταση και υποσκάπτει τη σύγχρονη Ευρώπη και το ομηρικό της πρότυπο. Παίζουν: Παύλος Παυλίδης (Οδυσσέας / Λεοπόλδος Μπλουμ), Μαρία Σκουλά (Πηνελόπη / Μόλλυ Μπλουμ), Βίκυ Κατσίκα, Μαρία Μοσχούρη, Τατιάνα Άννα Πίττα (Σειρήνες), Ελένη Ποζατζίδου (Μίλλυ Μπλουμ) • Μουσικοί επί σκηνής: Κώστας Κωστίδης (πιάνο, συνθεσάιζερ), Παντελής Νικηφόρος (κιθάρα, λαούτο, μαντολίνο), Θοδωρής Σοφόπουλος (ντραμς, κρουστά).

10 – 12 Ιουλίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε) Ανέστης Αζάς – Πρόδρομος Τσινικόρης “Ελλάς Μονάχου”. Ο Ανέστης Αζάς και ο Πρόδρομος Τσινικόρης έχουν ταυτίσει το όνομά τους με το θέατρο ντοκουμέντο στην Ελλάδα. Στο Ελλάς Μονάχου το σκηνοθετικό δίδυμο Αζά – Τσινικόρη συνεχίζει τη θεατρική του έρευνα πάνω στο ζήτημα της μετανάστευσης σήμερα. Εστιάζοντας στον μικρόκοσμο των Ελληνογερμανών του Μονάχου, η παράσταση θεματοποιεί σκηνικά τη συνεχιζόμενη κρίση της οικονομίας και της δημοκρατίας στην Ευρώπη και επιχειρεί μια ακτινογραφία των αξιών και των κανόνων που διέπουν το εργασιακό τοπίο στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη κοινωνία. Μια παραγωγή του θεάτρου Kammerspiele του Μονάχου, με πρεμιέρα στις 26 Μαρτίου 2018. Το κείμενο θα προκύψει μέσα από συνεντεύξεις με πραγματικά πρόσωπα και μετά από επιτόπια έρευνα. Παραγωγή της Münchner Kammerspiele σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

15 – 17 Ιουλίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η). Άντζελα Μπρούσκου, “Άγγελος εξολοθρευτής”. Διασκευή πάνω στο ομώνυμο κινηματογραφικό έργο του Λουίς Μπουνιουέλ. Γνωστή για την αιχμηρή ματιά και την τολμηρή αισθητική της, η Άντζελα Μπρούσκου διασκευάζει και σκηνοθετεί για το Φεστιβάλ τον Άγγελο εξολοθρευτή (The Exterminating Angel, 1962) του Λουίς Μπουνιουέλ, μια μακάβρια κωμωδία με καυστική ματιά πάνω στην ανθρώπινη φύση, που μπορεί να κρύβει άγρια ένστικτα και ανομολόγητα μυστικά. Παίζουν: Θέμις Μπαζάκα, Παρθενόπη Μπουζούρη, Γεωργιάννα Νταλάρα, Κωνσταντίνα Αγγελοπούλου.

17 – 19 Ιουλίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε) blindspot theatre group – Μιχάλης Κωνσταντάτος, “Βρικόλακες”. Βασισμένο στο έργο του Ερρίκου Ίψεν. Οι blindspot αναζητούν έναν τόπο συνάντησης του ιψενικού κόσμου με το σήμερα. Το κείμενο δημιουργείται με αποσπάσματα από το έργο του Ίψεν και με νέα κείμενα, που θα προκύψουν,από τη συμμετοχή του κόσμου κατά τη διάρκεια της έρευνας και των δοκιμών.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΛΟΥΛΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ (1 – 22 Ιουνίου): Αναδρομική έκθεση – Εργαστήριο – Ημερίδα (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Α). Παραστάσεις: Eργοτάξιο Λούλα Αναγνωστάκη – Μέρες ανάγνωσης & Η πόλη. Επιμέλεια αφιερώματος: Δήμητρα Κονδυλάκη.

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ

1 – 3 Ιουνίου (ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ). Toneelgroep Amsterdam – Ivo van Hove. “Μετά την πρόβα – Περσόνα” (Oλλανδία, 2012). Διασκευές έργων του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Έχοντας μελετήσει σε βάθος την εργογραφία του μεγάλου Σουηδού και με διασκευές άλλων μπεργκμανικών έργων στο ενεργητικό του, στο δίπτυχο Μετά την πρόβα – Περσόνα, ο καταξιωμένος βέλγος σκηνοθέτης εξετάζει τη λεπτή γραμμή που χωρίζει τη φαντασία από την πραγματικότητα, το άρρωστο από το λεγόμενο «φυσιολογικό».

7 & 8 Ιουνίου (ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ): Julien Gosselin, “1993”, του Aurélien Bellanger (Γαλλία, 2017). Ο Ζυλιέν Γκοσλέν, νεότατος γάλλος σκηνοθέτης, γοήτευσε το κοινό του Φεστιβάλ με τη σκηνοθεσία του 2666 του Μπολάνιο το 2016, αλλά κυρίως με τα Στοιχειώδη σωματίδια του Ουελμπέκ το 2017. Ο 27 30χρονος δημιουργός επανέρχεται φέτος με το έργο 1993 του ανερχόμενου γάλλου συγγραφέα Ωρελιάν Μπελανζέ.

15 & 16 Ιουνίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ), Novosibirsk State Academic Drama Theatre – Timofey Kulyabin “Οι τρεις αδελφές του Τσέχοφ” (Ρωσία, 2015). Ο Τιμοφέι Κουλιάμπιν, ανερχόμενο αστέρι της θεατρικής σκηνής της Ρωσίας, παρουσιάζει το εμβληματικό έργο του Τσέχοφ σε μια παράσταση ποιητικού ρεαλισμού, με παραδοσιακού τύπου δραματουργία, κάνοντας μία μόνο σημαντική παρέμβαση: ο σκηνοθέτης αφαιρεί τον λόγο από τους χαρακτήρες. Σε μια απόδοση εξολοκλήρου στη νοηματική γλώσσα, η ελάχιστη κίνηση, το παραμικρό βλέμμα, το τρίξιμο του πατώματος, το κλείσιμο της πόρτας, όλα αποκτούν μια ειδική σημασία. Στη ρωσική νοηματική, με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

22 – 24 Ιουνίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε) Jaha Koo. “Cuckoo” (Ν. Κορέα, 2017). Το έργο του 33χρονου νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη και συνθέτη Γιάχα Κου ενσωματώνει στοιχεία από διαφορετικά είδη τέχνης, από πολυμέσα και περφόρμανς μέχρι βίντεο, μουσική, κείμενα και εγκαταστάσεις. Στη νέα του παράσταση-διάλεξη, Cuckoo, ο καλλιτέχνης επιχειρεί ένα ταξίδι στα τελευταία είκοσι χρόνια της ιστορίας της Νότιας Κορέας, ανοίγοντας έναν αστείο όσο και γλυκόπικρο διάλογο με τρεις νοήμονες, ομιλούσες μηχανές μαγειρέματος ρυζιού.

8 – 10 Ιουλίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η), Nowy Teatr – Krzysztof Warlikowski, “We Are Leaving” (Πολωνία, 2018). Βασισμένο στο Suitcase Packers του Χανόχ Λεβίν Το τρομερό παιδί της πολωνικής σκηνής, ο Κριστόφ Βαρλικόφσκι, διασκευάζει ξανά έναν από τους αγαπημένους του συγγραφείς, σε μια παράσταση που θα κάνει πρεμιέρα στη Βαρσοβία τον Ιούνιο του 2018.Στην παράσταση με τίτλο εργασίας We Are Leaving ο σκηνοθέτης εστιάζει σε όλους εκείνους που έχουν να επιλέξουν μεταξύ δύο πραγμάτων: είτε να αφεθούν στη μοίρα τους και να πεθάνουν είτε να φτιάξουν τις βαλίτσες τους και να φύγουν όσο το δυνατόν πιο μακριά, με άγνωστο προορισμό.

Η Πειραιώς θα φιλοξενήσει επίσης πολύ ενδιαφέρουσες παραστάσεις χορού όπως:

11 & 12 Ιουνίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε), Χριστίνα Γουζέλη & Paul Blackman (Ομάδα Jukstapoz) “The Art of Dying”. Η ομάδα Jukstapoz ιδρύθηκε το 2010 με έδρα την Αθήνα και έχει διεθνή παρουσία σε φεστιβάλ και θέατρα ανά τον κόσμο. Το χορογραφικό ύφος της είναι έντονα κινηματογραφικό και διακρίνεται για τη δυναμική σωματική γλώσσα του (physical theatre). Το έργο “The Art of Dying” είναι ένα σόλο εμπνευσμένο από το τρίπτυχο του Ιερώνυμου Μπος “Ο κήπος των επίγειων ηδονών”, που με λεπτό χιούμορ και σουρρεαλισμό αποδίδει το εύθραυστο της ανθρώπινης ύπαρξης.

13 – 15 Ιουνίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η) Bruno Beltrão – Grupo de Rua Inoah (Βραζιλία, 2017) O βραβευμένος με Bessie Award το 2010 Bruno Beltrão και η ομάδα του Grupo de Rua (1996) θεωρούνται από τους σημαντικότερους δημιουργούς που προέρχονται από το hip hop και το street dance, χωρίς όμως να αρκούνται σε μια μεταφορά του είδους από τον δρόμο στη σκηνή.

25 – 26 Ιουνίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Η) Marlene Monteiro Freitas “of ivory and flesh – statues also suffer”(Πορτογαλία / Πράσινο Ακρωτήρι, 2014). Βραβευμένη με τον Αργυρό Λέοντα για τον Χορό στην Μπιενάλε της Βενετίας (2018), η χορογράφος Μαρλένε Μοντέιρο Φρέιτας επανέρχεται φέτος με το “of ivory and flesh – statues also suffer”, το πρώτο έργο της για μεγάλο σύνολο και μουσικούς (κρουστά) και περιγράφεται από την ίδια ως «χορός από μαρμαρωμένες φιγούρες». Τα σώματα-αγάλματα παραδόξως χορεύουν, αψηφώντας τους νόμους που απαιτούν το πετρωμένο σώμα να μένει για πάντα καταδικασμένο στην ακινησία.

12 – 14 Ιουλίου (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ) Boris Charmatz enfant (Γαλλία, 2011). Ο Μπορίς Σαρμάτς, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της αβανγκάρντ σκηνής του χορού τα τελευταία χρόνια, διερευνά την έννοια της πολλαπλότητας, θέτοντας μια σχετικά απλή ερώτηση: πώς γίνεται να υπάρξει σωματική κίνηση χωρίς τη χρήση μυϊκής ενέργειας;

Αναλυτικό πρόγραμμα θα βρείτε ΕΔΩ