Ο Τζον Κασσαβέτης (#JohnNicholasCassavetes, 9 Δεκεμβρίου 1929 – 3 Φεβρουαρίου 1989), με καταγωγή από την Ζαγορά του Πηλίου, ήταν Αμερικανός σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός και ηθοποιός. Ο Κασσαβέτης ήταν ένας από τους πρώτους σκηνοθέτες που ασχολήθηκαν με τον ανεξάρτητο κινηματογράφο.Το καλλιτεχνικό σκηνοθετικό του στυλ φημίζεται για τον αυτοσχεδιασμό των ηθοποιών με τους οποίους συνεργάστηκε και για την ικανότητά του να αφηγείται ρεαλιστικές ιστορίες.

«Σχεδόν δεν είμαι τρελός» είπε σε τηλεοπτικό κανάλι το 1985. Σαν σκηνοθέτης δήλωνε ερασιτέχνης και υπέγραφε επαγγελματίας ηθοποιός. Το «Μια Γυναίκα Εξομολογείται» (#AWomanUndertheInfluence, 1974) μοιάζει ξεκομμένο από την αμερικάνικη γη και το αμερικάνικο παρελθόν. Ο Κασαβέτης χρησιμοποιεί τις εθνικές τελετουργίες, όπως το οικογενειακό τραπέζι, για να τις τεμαχίσει, ν’ αποκαλύψει το φαρισαϊσμό τους και την καταδικαστική τους φύση, παρά την επίφαση καλής θέλησης και αθώας κοινοτυπίας: η Μέιμπελ προτείνει να φτιάξει μια μακαρονάδα, φαγητό χωρίς εθνικότητα πια. Ο Πήτερ Φωλκ, ως Πατέρας, εκπροσωπεί το λογικό, το συμβατικό. Η Τζίνα Ρόουλαντς είναι το εκρηκτικό και το παράλογο.

Το «Μια Γυναίκα Εξομολογείται» είναι το αμερικάνικο αντίστοιχο του «#Σκηνέςαπόέναγάμο» του #Μπέργκμαν, γράφει ο Κόπκαιντ.
«Το ζευγάρι του Μπέργκμαν αντιμετωπίζει εγκεφαλικά τη σχέση του, συζητώντας. Ο Νικ και η Μέιμπελ βάζουν στην πράξη, αυτό που κουβεντιάζουν οι Σουηδοί».
Στην ταινία το χιούμορ, το πάθος, το κωμικό στοιχείο, το γελοίο και το σοβαρό εναλλάσσονται σαν τις διαθέσεις της Μέιμπελ. Άτομο βασανισμένο, που προσπαθεί να ξεφύγει από το παρεθόν και τις έμμονες ιδέες της, δεν κατορθώνει να χτυπήσει δυναμικά το σύστημα, γιατί δεν έχει καθαρή συναίσθηση της καταστροφικής επιρροής του στη ζωή της. #cinema