ΒΑΣΙΚΟΣ ΥΠΟΠΤΟΣ

(Spinning Man)

7 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ

 Σκηνοθεσία:

Σάιμον Κάιζερ

Σενάριο:

Βασισμένο σε βιβλίο του Τζορτζ Χαράρ «Ματ Άλντριχ»

Πρωταγωνιστούν:

Πιρς Μπρόσναν

Γκάι Πιρς

Μίνι Ντράιβερ

Αλεξάντρα Σιπ

Οντέγια Ρας

Τζέιμι Κένεντι

Κλαρκ Γκρεγκ

 

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πόλι Μόργκαν

Μοντάζ: Σάιμον Κάιζερ

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Μάθιου Γκαντ

Μουσική: Ζαν-Πολ Γουόλ

Διάρκεια: 1 ώρα και 40 λεπτά

Trailer: https://youtu.be/2C1EEBNvQ1g

Facebook Page: https://www.facebook.com/tanweergreece

Instagramhttps://www.instagram.com/tanweergreece

 

 Ο Γκάι Πιρς ενσαρκώνει ιδανικά έναν αινιγματικό χαρακτήρα, στα ίχνη του ρόλου που τον καθιέρωσε στο «Memento», και συμπρωταγωνιστεί με τον Πιρς Μπρόσναν («Mamma Mia! Η ταινία», «Πέθανε μια άλλη μέρα») και την υποψήφια για Όσκαρ Μίνι Ντράιβερ («Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ») σε ένα συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ από την ευφυή πένα του συν-σεναριογράφου του «Coco», Ματ Άλντριχ.

Βασισμένη στο αγωνιώδες μυθιστόρημα του βραβευμένου συγγραφέα Τζορτζ Χαράρ, η ταινία σε σκηνοθεσία του Σουηδού Σάιμον Κάιζερ («Before We Die»), ξεδιπλώνει μία μυστηριώδη ιστορία γύρω από την παραπλανητική φύση της μνήμης, το βάρος των ενοχών και το τίμημα της αλήθειας. Η σκοτεινή ατμόσφαιρα, το γεμάτο καλοστημένες παγίδες σενάριο και οι ερμηνείες των έμπειρων πρωταγωνιστών υπηρετούν τέλεια την ιδιαίτερη ροή της ταινίας που ενώ επικεντρώνεται στον βασικό ύποπτο ενός εγκλήματος από την αρχή, επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις μέχρι το τέλος.

Σύνοψη

O Έβαν Μπερτς (Γκάι Πιρς) είναι καθηγητής φιλοσοφίας. Έχει μία φαινομενικά ειδυλλιακή ζωή με τη γυναίκα του Έλεν (Μίνι Ντράιβερ) και τα δύο παιδιά τους. Όμως, το παρελθόν του Έβαν κρύβει μια σειρά από ακατάλληλες σχέσεις με φοιτήτριες. Έχοντας ήδη αναγκαστεί να μετακομίσει λόγω αυτής της ανάρμοστης συμπεριφοράς, η οικογένεια θα καταρρεύσει, όταν ο Έβαν θεωρηθεί ο βασικός ύποπτος για την εξαφάνισης μιας νεαρής φοιτήτριας (Οντέγια Ρας). Ο ντετέκτιβ Ρόμπερτ Μάλοϊ  (Πιρς Μπρόσναν) αναλαμβάνει την υπόθεση και παλεύει να ανακαλύψει την αλήθεια, πριν το επόμενο χτύπημα του Έβαν. Η πάντα υποστηρικτική Έλεν, αρχίζει να χάνει την πίστη της, καθώς είναι δύσκολο να ξεχωρίσει τι είναι αλήθεια και τι ψέμα. Εντωμεταξύ, ο Έβαν προσεγγίζει μια όμορφη φοιτήτρια, την Άννα (Αλεξάντρα Σιπ) με σκοπό να γίνει η επόμενη ερωμένη ή το επόμενο θύμα του. 

Το όραμα του σκηνοθέτη Σάιμον Κάιζερ

Η ταινία ξεκινάει σαν μία εκδοχή της παραδοσιακής πλοκής με τον λάθος κατηγορούμενο και εξελίσσεται σε ένα ψυχολογικό θρίλερ, όπου η αλήθεια και η ενοχή είναι σχετικές και ανάλογες με τις συνθήκες. Είναι σπάνιο σε μία εποχή με υπερήρωες να βρεις μία ταινία αγωνίας επικεντρωμένη σε  έναν αληθινό χαρακτήρα και στην ερμηνεία του. Η αγωνία δεν βασίζεται στην καταιγιστική δράση, αλλά στην κλιμακούμενη αβεβαιότητα για την ενοχή του πρωταγωνιστή και στη μονομαχία του με έναν ντετέκτιβ που ψάχνει ένα εξαφανισμένο κορίτσι. Είναι ένα μοντέρνο φιλμ νουάρ, όπου το σκοτάδι που επικρατεί στο μυαλό των χαρακτήρων έρχεται στην επιφάνεια αναπόδραστα και παίρνει τον έλεγχο της μοίρας τους.

Το πιο σημαντικό εργαλείο που είχα για να εμπλέξω συναισθηματικά το κοινό ήταν η πειστικότητα. Αυτό εφαρμόζεται σε όλες τις πτυχές της κινηματογραφικής δημιουργίας. Στις ερμηνείες, στους χαρακτήρες, στη διεύθυνση φωτογραφίας, στον ήχο και τα σκηνικά. Τα δύο πρώτα είναι τα πιο κρίσιμα. Χωρίς ενδιαφέροντες χαρακτήρες και καλές ερμηνείες δεν έχεις τίποτα, ειδικά σε μία ταινία σαν αυτή.

Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι η πειστικότητα και η αυθεντικότητα είναι μία ψευδαίσθηση. Δεν είναι το ίδιο με τον απόλυτο ρεαλισμό. Δεν προέρχεται από την έλλειψη αισθητικής παρέμβασης ή από τους αυτοσχεδιασμούς.  Έχει να κάνει με τα συμφραζόμενα. Απαιτεί σκληρή δουλειά και σχολαστικό σχεδιασμό για να δημιουργήσεις την ψευδαίσθηση ότι οι καταστάσεις είναι απροετοίμαστες και ότι η ροή κυλάει φυσιολογικά.

Μου αρέσουν οι ερμηνείες που είναι απόλυτα γνήσιες σε σχέση με μία κατάσταση. Η ύπαρξη της κάμερας πρέπει να αγνοείται. Αυτό ακούγεται ως δεδομένο, αλλά είναι από τα πιο δύσκολα επιτεύγματα. Ο διάλογος πρέπει να ακούγεται σαν κάτι που ακούς μέσα από έναν τοίχο, αν κρυφακούς τους γείτονες, και η δράση πρέπει να μοιάζει με κάτι που τράβηξε μία κρυφή κάμερα. Ο κύριος στόχος μου είναι να δώσω στους ηθοποιούς το κουράγιο να κάνουν λιγότερα για να πετύχουν περισσότερα. Να εμπιστευτούν τα πιο απαλά πινέλα. Με αυτόν τον τρόπο, όταν χρειάζεται μεγαλύτερη ένταση, τότε θα υπάρχουν πάντα εργαλεία.

Οι χαρακτήρες θα πρέπει να έχουν αρκετές ιδιορρυθμίες για να είναι ανθρώπινοι και ενδιαφέροντες, αλλά όχι υπερβολικά πολλές ή πολύ τραβηγμένες για να μη μοιάζουν σκηνοθετημένοι. Έχει να κάνει με την κατάλληλη ισορροπία.

Σαν εικόνα η ταινία έχει την ατμόσφαιρα μίας απαλής παλέτας. Είναι ένα θρίλερ αγωνίας άλλωστε. Το κοινό είναι όλο και πιο αβέβαιο για την πραγματική φύση του πρωταγωνιστή. Είχαμε πολλές ευκαιρίες να κάνουμε μικρές αλλαγές στον τρόπο που φαίνεται και που βλέπει ο ίδιος τον κόσμο. Ήταν και πάλι σημαντικό να βρούμε τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στην αισθητική και την αυθεντικότητα.  Σάιμον Κάιζερ 

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΙΡΣ ΜΠΡΟΣΝΑΝ

Πώς έφτασε το σενάριο σε εσάς; 

Μέσω του ατζέντη μου. Ο Γκάι είχε ήδη συμφωνήσει να κάνει την ταινία και μου αρέσει πολύ σαν ηθοποιός. Είμαστε φίλοι από παλιά με τη Μίνι Ντράιβερ. Ο Σάιμον έχει αποδείξει ότι είναι ένας καλός σκηνοθέτης στην Ευρώπη και έχει πολύτιμη σουηδική ευαισθησία. Το σενάριο μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Έχει τη μυστηριώδη αίσθηση που σου δίνουν τα προαισθήματα. Είναι ελλειπτικό και μερικά στοιχεία δεν μοιάζουν με αυτό που θα έπρεπε. Μου αρέσει ο χαρακτήρας του Μάλοϊ. Είναι κουρασμένος μετά από χρόνια στη δουλειά, παλεύει με τον αλκοολισμό και την ίδια τη ζωή. Δεν τον ενδιαφέρει κάποια προαγωγή και πιθανώς έχει φτάσει όσο πιο μακριά μπορούσε. Η ιστορία διαδραματίζεται σε μία πόλη της Καλιφόρνια και είναι ένα μυστήριο. Είναι η ανατομία ενός γάμου. Ο καθηγητής φλερτάρει με κορίτσια και τα κορίτσια φλερτάρουν με τον καθηγητή. Μία μέρα, εξαφανίζεται ένα κορίτσι και εμφανίζομαι για να ερευνήσω την υπόθεση.

Οπότε κυνηγάτε τον χαρακτήρα του Γκάι Πιρς όπως η γάτα το ποντίκι;

Ξέρω ότι κάτι δεν πάει καλά με τον τύπο. Ξέρω τι έχει συμβεί παλιότερα, ξέρω ότι έχει μετακομίσει από άλλη περιοχή. Οπότε όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο ότι αυτός είναι ο βασικός ύποπτος. Αλλά έχω τις αμφιβολίες μου. Παράλληλα, ο γάμος του διαλύεται, εξαιτίας της εξαφάνισης ενός κοριτσιού και της έρευνας που κάνω. Οι δύο σύζυγοι αναστατώνονται πάρα πολύ.

Η ταινία δεν επικεντρώνεται μόνο στο ζευγάρι, αλλά παίζει και ο ντετέκτιβ σημαντικό ρόλο.

Εμφανίζεται συνέχεια. Έχει τη δική του μέθοδο να αναζητά την αλήθεια. Τι είναι αλήθεια, πώς φτάνεις μέχρι εκεί; Η αλήθεια βρίσκεται στα επιχειρήματα, στην ανάλυση και στη λογική. Βέβαια ο βασικός ύποπτος είναι καθηγητής φιλοσοφίας και ο χαρακτήρας μου ένας ντετέκτιβ. Είναι σπουδαγμένος, έχει κάνει σπουδές νομικής. Θα μπορούσε να είναι δικηγόρος, αλλά ήθελε να έχει όπλο.

Πώς περιγράφετε τη συνεργασία με τον σκηνοθέτη;

Είναι πολύ καλά προετοιμασμένος και παθιασμένος με τη δουλειά. Κινείται γρήγορα και μου αρέσει αυτό. Με άφησε να εκφραστώ. Βρήκαμε μαζί τον χαρακτήρα. Βρήκαμε μαζί τα ρούχα: λίγο στενά, λίγο κοντά, μεγάλα παπούτσια, παλιομοδίτικο στυλ. 

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΓΚΑΙ ΠΙΡΣ

Μιλήστε μας για τον χαρακτήρα.

Ο Έβαν Μπερτς που υποδύομαι στην ταινία είναι ένας ευγενικός τύπος, είναι καθηγητής σε ένα κολλέγιο. Στο παρελθόν υπάρχουν κάποια περιστατικά που έχουν στιγματίσει την καριέρα του στο πανεπιστήμιο που δούλευε. Αυτό σημαίνει ότι χρειάστηκε να μετακομίσει με την οικογένεια του από μια πόλη σε αυτή που διαδραματίζεται η ταινία. Φαινομενικά, η οικογενειακή δυναμική είναι καλή. Όμως από νωρίς στην ταινία καταλαβαίνουμε ότι κάποια θέματα έχουν μείνει ανεπίλυτα είτε γιατί τα αποφεύγει ο ίδιος είτε γιατί τα αποφεύγει η σύζυγος του. Σε πολλές σχέσεις υπάρχουν μυστικά και θέματα για τα οποία το ζευγάρι δεν θέλει να τσακώνεται ή να φέρνει στην επιφάνεια. Όμως, όταν στην αρχή της ιστορίας ένα κορίτσι εξαφανίζεται από το πανεπιστήμιο στο οποίο δουλεύει ο χαρακτήρας μου, τα βλέμματα στρέφονται πάνω του. Οπότε, όλοι οι δεσμοί που κρατάνε την οικογένεια δεμένη, γίνονται πιο αδύναμοι. Αυτός ο άντρας, που είναι γοητευτικός και δημοφιλής ανάμεσα στους φοιτητές του, αρχίζει να πρέπει να υπερασπίζεται τον εαυτό του με κάποιον τρόπο, όχι μόνο στους γύρω τους, αλλά και στη δική του αίσθηση ενοχής και παράνοιας. Όλοι μας παλεύουμε για να διατηρήσουμε την ταυτότητα μας, όποια κι αν είναι αυτή. Καμία φορά νιώθουμε καλοί και άλλες φορές νιώθουμε κακοί. Όλα αυτά έρχονται στην επιφάνεια για τον Έβαν κατά τη διάρκεια της ταινίας.

Δουλέψατε τον χαρακτήρα περαιτέρω;

Το σενάριο ήταν ολοκληρωμένο και δεν υπήρχε ανάγκη να προσθέσω κάτι. Όταν βρέθηκα με τον Σάιμον, είχα κάποιες ερωτήσεις, γιατί το σενάριο παίζει με τα γεγονότα και με τις σκέψεις του Έβαν, τις αναμνήσεις του και τις αναμνήσεις των άλλων. Είχα ερωτήματα για το πώς θα τα δείξουμε όλα αυτά, αλλά και για το ποια κομμάτια ήταν αληθινές αναμνήσεις ή επινοημένες. Ο Σάιμον με ενέπνευσε πολύ. Είναι πολύ έξυπνος και τον συναρπάζει η ανθρώπινη ψυχολογία. Μου μίλησε για στοιχεία που μπορεί να μου είχαν διαφύγει. Κάναμε πολλές συζητήσεις για τις αλλόκοτες συμπεριφορές που μπορεί να προκύψουν στη συμπεριφορά κάποιου. Μπορεί το σενάριο να έχει δυνατή πλοκή, αλλά δεν παύει να είναι μια εξερεύνηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς και του πώς αντιδρούμε υπό πίεση.

Πώς ήταν η συνεργασία σας με τον Πιρς Μπρόσναν και τη Μίνι Ντράιβερ;

Ο χαρακτήρας μου αντιδρά έντονα στην παρουσία του ντετέκτιβ γιατί έχει τύψεις και ενοχές από το παρελθόν του. Ο Μάλοϊ πρέπει να προσεγγίσει τον δικό μου χαρακτήρα πολύ διακριτικά, γιατί ο Έβαν είναι καλός με τις λέξεις. Είναι σαν τη γάτα με το ποντίκι αυτοί οι δύο. Ήταν πολύ ωραία που συνεργάστηκα με τον Πιρς Μπρόσναν. Δεν είχαμε δουλέψει ξανά μαζί και ήταν υπέροχος.

Η Μίνι Ντράιβερ παίζει τη γυναίκα μου Έλεν. Δίνουμε την εντύπωση ότι είμαστε μια αγαπημένη οικογένεια, ότι σεβόμαστε ο ένας τον άλλον, αλλά η Έλεν έχει χάσει την εμπιστοσύνη της εξαιτίας του παρελθόντος. Όταν προκύπτει η εξαφάνιση του κοριτσιού, η Έλεν είναι καχύποπτη απέναντι στον Έβαν. Η σχέση τους πλήγεται, αν και εκείνη προσπαθεί να διατηρήσει μια σταθερότητα και να βρει τη δύναμη να του σταθεί.

Ποια είναι η βασική ιδέα της ταινίας;

Η ταινία βασίζεται στην ιδέα της ταυτότητας που έχουμε για τον ίδιο μας τον εαυτό και την αναστάτωση που νιώθουμε, όταν οι άλλοι αμφιβάλλουν για εμάς. Αυτό κάνει την ταινία ενδιαφέρουσα. Ο τρόπος που αντιδρά ο χαρακτήρας μου στις αμφιβολίες των άλλων, η παράνοια τους και ο φόβος του ήταν το επίκεντρο μας στο χτίσιμο του χαρακτήρα.

 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΜΙΝΙ ΝΤΡΑΙΒΕΡ

Μιλήστε μας για την ιστορία.

Μου άρεσε πολύ η ιστορία, ένα έξυπνο θρίλερ από αυτά που δεν γίνονται τόσο συχνά πια. Η ιδέα είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Ο πρωταγωνιστής είναι προφανώς ύποπτος από την αρχή και το παρακολουθούμε να ξετυλίγεται αναπάντεχα. Έχει ωραία ψυχολογική πτυχή και έναν υπέροχο γυναικείο ρόλο, πολύ καλογραμμένο.

Πώς περιγράφετε τον χαρακτήρα σας;

Ο χαρακτήρας μου είναι ήσυχος και μετρημένος. Παίζω μία πρώην δασκάλα που προσπαθεί να σώσει έναν εύθραυστο γάμο. Σταδιακά φτάνει σε σημεία που δεν έχει ξαναβρεθεί και τη βλέπουμε να ξετυλίγεται. Σχετίζομαι μαζί της, ως μητέρα, ως κάποια που, όταν αγαπάει, βρίσκει δικαιολογίες. Η ανθρώπινη αδυναμία το κάνει αυτό για τον σύντροφο. Στην ιστορία, υποστηρίζει κάποιον που δείχνει ένοχος. Δεν ξέρω αν θα το έκανα αυτό, αλλά οι άνθρωποι κάνουν πολλά όταν είναι ερωτευμένοι.

Ποια είναι η σχέση της Έλεν με τον ντετέκτιβ;

Ο Μάλοϊ είναι αστυνομικός και η Έλεν δεν έχει μπλέξει ξανά με την αστυνομία. Απειλεί να καταστρέψει την οικογένεια της, αλλά είναι ένας καλός άνθρωπος που προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του. Δεν είναι ιδιαίτερα αντιδραστική, δεν τον αποκλείει με θυμό. Υπάρχει μια σκηνή ανάμεσα τους που ξεκινάει ήρεμα και κλιμακώνεται. Έχει ενδιαφέρον που ο ντετέκτιβ είναι καλός άνθρωπος, δεν είναι απλώς μία κακή φιγούρα. Κανείς στην ταινία δεν είναι απλώς καλός ή κακός.

 

ΒΑΣΙΚΟΣ ΥΠΟΠΤΟΣ

(Spinning Man)

7 ΙΟΥΝΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ