ΚΑΘΕ ΚΟΜΠΙΝΑ ΘΕΛΕΙ ΤΟΥΣ ΑΣΟΥΣ ΤΗΣ

Είναι η πολυαναμενόμενη ταινία του καλοκαιριού παγκοσμίως. Ένα κινηματογραφικό φαινόμενο που διανθίζει την επική σειρά Ocean του Στίβεν Σόντεμπεργκ, πηγαίνοντας το γκλάμουρ σε άλλο επίπεδο με δύο δυνατά χαρτιά. Πρώτος άσος ένα ασύλληπτα γοητευτικό all-star γυναικείο καστ που συγκεντρώνει σε μία ταινία οχτώ αφοπλιστικές προσωπικότητες: Σάντρα Μπούλοκ («Gravity»), Κέιτ Μπλάνσετ («Θλιμμένη Τζάσμιν»), Αν Χάθαγουεϊ («Οι Άθλιοι»), Ελενα Μπόναμ Κάρτερ («Ο Λόγος του Βασιλιά»), Rihanna, Μίντι Κέιλινγκ («The Office»), Σάρα Πόλσον («American Crime Story»)και τη ράπερ Awkwafina («Αφεντικά για Σκότωμα 2»). Δεύτερος άσος είναι ότι η ιστορία ξετυλίγεται στη Νέα Υόρκη και μάλιστα στο πιο προβεβλημένο και φαντασμαγορικό κοσμικό γεγονός  της υψηλής ραπτικής, στο θρυλικό Met Gala. Στην ταινία εμφανίζονται επίσης οι Τζείμς Κόρντεν («Τα Μυστικά του Δάσους») και Ρίτσαρντ Άρμιταζ  («Χόμπιτ»), ενώ η λίστα των cameo είναι, όπως ταιριάζει στο Met Gala, εξαιρετικά πλούσια.

Με επίκεντρο ένα εξωφρενικά πολύτιμο κολιέ από διαμάντια, η ευφυής πλοκή αφηγείται σπαρταριστά μία δαιμονικά στημένη ληστεία σε σκηνοθεσία του τρεις φορές υποψήφιου για Όσκαρ Γκάρι Ρος («Pleasantville», «Hunger Games»), που συνυπογράφει και το σενάριο, ενώ ο  Στίβεν Σόντεμπεργκ αναλαμβάνει χρέη παραγωγού.

 

Πέντε χρόνια, οκτώ μήνες και 12 ημέρες … Τόσο πήρε στη μόλις αποφυλακισμένη Ντέμπι Όσεαν (Σάντρα Μπούλοκ) να σχεδιάσει τη μεγαλύτερη ληστεία της ζωής της. Ξέρει ακριβώς τι χρειάζεται: μια ομάδα από τις καλύτερες στον τομέα τους, ξεκινώντας από την πρώην παρτενέρ της στο έγκλημα, Λου (Κέιτ Μπλάνσετ). Οι δυο τους επιστρατεύουν τις υπόλοιπες «ειδικούς»: την κοσμηματοπώλη Αμίτα (Μίντι Κέιλινγκ), την πορτοφολού Κοστάνς (Awkwafina), την εξπέρ κλεπταποδόχο Τάμι (Σάρα Πόλσον), τη χάκερ Νάιν Μπολ (Rihanna) και τη σχεδιάστρια μόδας Ρόουζ (Έλενα Μπόναμ Κάρτερ).  Ο στόχος είναι 150 εκατομμύρια δολάρια σε μορφή διαμαντιών, τα οποία θα κοσμούν τον λαιμό της παγκοσμίου φήμης ηθοποιού Ντάφνε Κλούγκερ (Αν Χαθαγουέι), όσο θα βρίσκεται το επίκεντρο της εκδήλωσης της χρονιάς, του Met Gala.  Θεωρητικά, το σχέδιο δεν μπάζει από πουθενά. Στην πράξη, όμως, πρέπει να αποδειχτεί εξίσου αψεγάδιαστο με τα πολυπόθητα διαμάντια, αν η συμμορία θέλει να πετύχει το στόχο της και να τη βγάλει καθαρή.

YouTube player

 

Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Γκάρι Ρος λέει: «Η παρανομία ήταν πάντα στην καρδιά των αμερικάνικων ταινιών, αλλά με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι παράνομοι ήταν κυρίως άντρες. Μου άρεσε η ιδέα μιας ομάδας ζόρικων γυναικών, οι οποίες διεκδικούν αυτό το κινηματογραφικό είδος, που μέχρι τώρα ήταν εκτός των ορίων τους. Επίσης, λατρεύω τις ταινίες με ληστείες».

Η Σάντρα Μπούλοκ συμπληρώνει: «Αυτή είναι μια ταινία με ληστεία και, όπως όλες αυτές οι ταινίες, έχει πλάκα. Πώς θα ξεφύγουν με ό,τι είναι να κλέψουν και τι αστεία περιστατικά θα προκύψουν κατά τη διάρκεια; Αλλά η ταινία στην πραγματικότητα αφορά, αυτές τις οχτώ υπέροχα σύνθετες, έξυπνες, αστείες γυναίκες, που θα σε ταξιδέψουν μαζί τους μέσα από τις ανατροπές και τα εμπόδια που θα εμφανιστούν».

Η Μπούλοκ πρωταγωνιστεί ως Ντέπι Όσεαν, η οποία έχει περάσει κάτι παραπάνω από πέντε χρόνια για να καταστρώσει το σχέδιο κλοπής ενός μοναδικού διαμαντένιου κολιέ του Cartier αξίας 150 εκατομμυρίων δολαρίων. Σκοπεύει να το κάνει κατά τη διάρκεια της πιο προβεβλημένης εκδήλωσης της χρόνιας: του θρυλικού ετήσιου γκαλά στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης.

Ο Ρος είχε αρχικά την ιδέα για νέα πρόσωπα στη σειρά πριν από πέντε χρόνια και τη μοιράστηκε με τον σκηνοθέτη της πρώτης τριλογίας, Στίβεν Σόντεμπεργκ. «Ο Στίβεν είναι στενός φίλος και έχουμε συνεργαστεί ανεπίσημα μέσα στα χρόνια» λέει ο Ρος. «Αν δεν είχε συμμετοχή, δεν νομίζω ότι θα το έκανα. Ήταν ωραία που δουλέψαμε μαζί». Ο Σόντεμπεργκ από τη μεριά του δηλώνει ενθουσιασμένος για την ιδέα, όπως και για το καστ που είχε ο Ρος στο μυαλό του.

Παρ’ όλο που δεν είχε γράψει ξανά σενάριο με κάποιον άλλον, από τον καιρό του πρώτου του σεναρίου «Big»,  ο Ρος ήξερε ότι αυτή η περίπτωση ήταν διαφορετική. Απευθύνθηκε στη συν-σεναριογράφο,  Ολίβια Μιλτς,  για να γράψουν μαζί το σενάριο. «Κατέληξε σε φοβερή συνεργασία» λέει ο Ρος.

«Ο Γκάρι κατάλαβε πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει γυναικεία φωνή στη διαδικασία» λέει η Μιλτς. «Ενθουσιάστηκα με την προοπτική να συμμετέχω. Επίσης, αυτόν τον άνετο αέρα που έχουν οι χαρακτήρες τον βρήκαμε μαζί δίπλα δίπλα μπροστά στο πληκτρολόγιο». Ο Σόντεμπεργκ σχολιάζει: «Νομίζω ότι ο Γκάρι και η Ολίβια βρήκαν την ισορροπία ανάμεσα στο DNA των προηγούμενων ταινιών και στη μοναδική φύση αυτής της ταινίας».

Όπως συμβαίνει παραδοσιακά σε αυτή τη σειρά ταινιών, κάθε μέλος της ομάδας προσφέρει τις ειδικές του υπηρεσίες. Μαζί με τη Σάντρα Μπούλοκ συναντάμε τις Κέιτ Μπλάνσετ, Αν Χάθαγουεϊ, Μίντι Κέιλινγκ, Σάρα Πόλσον, Awkwuafina, Rihanna και την Ελενα Μπόναμ Κάρτερ. Ο Ρος σχολιάζει: «Η επιλογή δεν είχε να κάνει μόνο με τους ρόλους ξεχωριστά. Έπρεπε να μαζευτεί μια ωραία ομάδα. Η διαδικασία ήταν συναρπαστική εξ αρχής».

Η ευκαιρία να δουλέψουν μαζί, ήταν πόλος έλξης για τις ηθοποιούς, όπως επιβεβαιώνει η Μπλάνσετ. «Όταν ο Γκάρι και ο Στίβεν άρχισαν να μου λένε για το καστ, αυτός ήταν ο απόλυτος λόγος να συμμετέχω. Είναι μια φοβερή γυναικεία ομάδα και ευχαριστήθηκα πολύ να παίζω μαζί τους».

Η Αν Χάθαγουεϊ λέει: «Κάθε ταινία είναι ένα είδος μοιρασμένης εμπειρίας. Αλλά όταν είσαι ανάμεσα σε εφτά άλλες γυναίκες, έχεις πολλά κοινά από την αρχή. Αυτό έκανε τη συνεργασία άνετη και απολαυστική».

«Αυτό το πνεύμα συνεργασίας διαπότισε όλη την παραγωγή» λέει ο Ρος. «Στο γύρισμα, υπήρχε αυτή η χημεία ανάμεσα σε απίστευτα δημιουργικές γυναίκες. Καμία φορά, έκανα ένα βήμα πίσω και το χάζευα».

«Μερικοί σεναριογράφοι δεν θέλουν τον αυτοσχεδιασμό, αλλά ο Γκάρι τον καλοδεχόταν» επιβεβαιώνει η Χάθαγουεϊ. «Ως σκηνοθέτης, ήθελε να μας κάνει να νιώθουμε ότι δίνουμε την καλύτερη μας ερμηνεία. Έκανε πολύ καλή δουλειά».

«Ο Γκάρι έχει την ευαισθησία του σεναριογράφου σε όλη τη διαδικασία και η Ολίβια Μιλτς ανταποκρινόταν θετικά» προσθέτει η Μπλάνσετ. «Συνεχώς άλλαζαν πράγματα κι έτσι το γύρισμα είχε κινητικότητα. Ένα πράγμα που έχει κοινό η ταινία με τις προηγούμενες είναι ότι η μία ανατροπή έχει άλλη κι άλλη. Αλλά το αξιοποίησαν πολύ έξυπνα, οπότε ξεπερνάει το αναμενόμενο».

Αλλάζοντας το σκηνικό αρκετά, «Η Συμμορία των 8» μεταφέρει τη δράση από τα καζίνο του Λας Βέγκας στη Νέα Υόρκη και μάλιστα στην πιο λαμπερή κοσμική εκδήλωση της πόλης, στο γκαλά του Ινστιτούτου Κοστουμιών του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης. Οι δημιουργοί εξασφάλισαν μια άνευ προηγουμένου πρόσβαση στο μουσείο, κάνοντας γύρισμα για 10 μέρες, περισσότερο από κάθε άλλη προηγούμενη παραγωγή. «Αν δεν γυρίζαμε στο Μητροπολιτικό Μουσείο, θα ήταν σχεδόν απίθανο να κάνουμε την ταινία. Το γεγονός όμως ότι ήμασταν σε θέση να μπούμε μέσα ήταν φοβερό πλεονέκτημα».

Ο Cartier ήταν ένας ανεκτίμητος συνέταιρος, δημιουργώντας μία ειδική εκδοχή του καθηλωτικού κολιέ που παίζει σημαντικό ρόλο στην ταινία, ως στόχος του όλου σχεδίου. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα κολιέ της συλλογής τους, θρονιασμένο μέσα σε επτασφράγιστο θησαυροφυλάκιο και ο οίκος έδωσε εξειδικευμένες συμβουλές που βοήθησαν στην παραγωγή, ενώ επέτρεψαν γυρίσματα στην έπαυλη Cartier.

Η ταινία γυρίστηκε αποκλειστικά στη Νέα Υόρκη και ο Σόντεμπεργκ λέει: «Ο Γκάρι έκανε καταπληκτική δουλειά στο να αποτυπώσει τη ζωή της πόλης. Δεν μπορώ να φανταστώ καλύτερο μέρος για την ταινία. Αν μπορείς να διαλέξεις μία πόλη για να κάνεις την τέταρτη ταινία της σειράς, αυτή είναι η τέλεια επιλογή. Προσθέστε και αυτές τις οχτώ φανταστικές γυναίκες στο ίδιο κάδρο όλες μαζί… Είναι συναρπαστικό».

Η Ντέπι Όσεαν είχε πολύ ελεύθερο χρόνο τα τελευταία πέντε χρόνια. Και τον αξιοποίησε στο έπακρο. Η Σάντρα Μπούλοκ εξηγεί: «Είχε πολύ χρόνο να σκεφτεί και να καταστρώσει το τέλειο σχέδιο, να βγει από τη φυλακή και να το εκτελέσει». Όπως ο αδελφός της Ντάνι, η Ντέπι είναι ο εγκέφαλος της συμμορίας. «Αναγνωρίζει το ταλέντο και ξέρει πώς να συγκεντρώνει την καλύτερη ομάδα και να την αφήνει να κάνει τη δουλειά της. Είναι στο αίμα της. Είναι ληστής από οικογένεια ληστών. Το αγαπά αυτό και είναι καλή. Για την Ντέπι, το θέμα είναι η αδρεναλίνη της ληστείας και του να ξεφύγεις μετά. Αυτή τη φορά, σκοπεύει να κλέψει κάτι σε δημόσιο χώρο, περιτριγυρισμένη από εκατοντάδες ανθρώπους, με κάμερες παντού. Σε κάνει να αναρωτιέσαι γιατί διαλέγει να κάνει αυτό, με το που βγαίνει από τη φυλακή. Σαν να ζητάει να ξαναμπεί μέσα».

«Η Σάντι είναι κουλ χωρίς να προσπαθεί» λέει ο Ρος. «Αλλά πάνω από όλα, είναι μια καλή ηθοποιός που φέρνει τη γνώση και την εμπειρία της». Η Μιλτς συμφωνεί: «Έχει δυναμική παρουσία, ακτινοβολεί αυτοπεποίθηση. Είναι ένα άτομο που έχει τον έλεγχο κι αυτό ήταν τέλειο για τον χαρακτήρα της».

Ο πρώτος άνθρωπος με τον οποίο έρχεται σε επαφή η Ντέπι είναι η παλιά της συνεργάτιδα, Λου. «Η Ντέπι θέλει να καλοπιάσει τη Λου και να τη φέρει πίσω σ’ αυτό τον κόσμο» λέει η Μπούλο. «Δεν χάνει χρόνο, πάει βάσει σχεδίου και πρέπει κάπως να πείσει τη Λου ότι έχει μια πολύ καλή ιδέα που αξίζει να ρισκάρει τη ζωή που έχει χτίσει, όσο η Ντέπι ήταν στη φυλακή».

Η Κέιτ Μπλάνσετ που παίζει τη Λου λέει: «Η Ντέπι χρειάζεται μία σίγουρη βοήθεια, κάποια να στηριχτεί και οι δυο τους έχουν προϊστορία. Η Λου έχει κόψει, στο περίπου, τις παρανομίες. Τα πάει καλούτσικα, αλλά δεν είναι ξετρελαμένη. Γι΄αυτό αποφασίζει να συνεργαστεί ξανά με την Ντέπι, για την ακραία έκρηξη αδρεναλίνης του όλου πράγματος».

Ο Σόντεμπεργκ σημειώνει: «Δεν υπάρχουν όρια σ’ αυτό που μπορεί να κάνει η Κέιτ. Έχει απίστευτη γκάμα. Λέει περισσότερα με ένα βλέμμα παρά με μία σελίδα διάλογο, το οποίο είναι ιδανικό για τον χαρακτήρα της Λου».

«Δεν υπάρχει άλλη σαν την Κέιτ» συμπληρώνει ο Ρος. «Τη βλέπεις να συναρμολογεί τον χαρακτήρα, κομμάτι κομμάτι, τονίζοντας λεπτομέρειες που της τραβάνε την προσοχή καθώς χτίζει ένα ολοκληρωμένο άτομο. Είναι εντυπωσιακό να τη βλέπεις».

Ο στόχος του σχεδίου είναι το γκαλά στο Μητροπολιτικό Μουσείο, αλλά δεν θα φύγουν με λεφτά. Αντί για αυτό, σχεδιάζουν να κλέψουν ένα μοναδικό διαμαντένιο κολιέ τέτοιας αξίας που παραμένει κλειδωμένο σε ένα αδιαπέραστο θησαυροφυλάκιο στα σωθικά της έπαυλης Cartier. Το κλειδί είναι να πείσουν τον οίκο Cartier να το βγάλει από εκεί. Ο μόνος τρόπος είναι να φορεθεί στο λαιμό της πιο επίκαιρης διασημότητας, της Ντάφνε Κλούγκερ.

Τον ρόλο υποδύεται η Αν Χάθαγουεϊ, η οποία αποκαλύπτει ότι έμαθε για την ταινία από μια ασυνήθιστη πηγή. «Ένας μετρ σε ένα εστιατόριο μου είπε ότι η Σάντρα Μπούλοκ έκανε την καινούρια ταινία Όσεαν με γυναίκες και σκέφτηκα ότι είναι η καλύτερη δουλειά του κόσμου, γιατί λάτρεψα τις πρώτες τρεις ταινίες. Μετά με πήρε ο Γκάρι και μου είπε ότι μου έχει μία ντίβα να παίξω».

«Είχε τόση πολλή πλάκα να παίζω κάποια που ανήκει στον χώρο που ξέρω τόσο καλά, αλλά ελπίζω πως δεν μου μοιάζει καθόλου» λέει η ηθοποιός γελώντας. «Η Ντάφνε είναι λίγο άγρια και υπερβολική… πολύ πιο έξυπνη από αυτό που νομίζουν οι άλλοι».

«Η Αν αγκάλιασε τον ρόλο με χάρη και έδωσε μία τολμηρή ερμηνεία» λέει ο Ρος . «Είναι καταπληκτική και ταλαντούχα. Περάσαμε υπέροχα». Η Χάθαγουεϊ συμπληρώνει: «Ο Γκάρι κι εγώ θέλαμε να δουλέψουμε μαζί για καιρό και ήταν πολύ ωραίο που δημιουργήσαμε αυτόν τον χαρακτήρα».

Για να φτάσει το κολιέ στη Ντάφνε, η Ντέπι και η Λου έπρεπε να βρουν έναν γνωστό σχεδιαστή μόδας για να σχεδιάσει την τουαλέτα της για το γκαλά. Η Ελενα Μπόναμ Κάρτερ υποδύεται τη Ρόουζ Γουέιλ, που κάποτε ήταν στην κορυφή, αλλά τώρα περνάει δύσκολα. Όταν τη συναντάμε, «η Ρόουζ έχει πάρει τον κατήφορο» λέει η Ελενα Μπόναμ Κάρτερ. «Η επιχείρηση της έχει καταρρεύσει και χρωστάει εκατομμύρια. Χρειάζεται επειγόντως λεφτά και η συμμορία χρειάζεται μία σχεδιάστρια μόδας, οπότε κερδίζουν όλοι».

Η ηθοποιός λέει ότι της άρεσε το σενάριο, «γιατί πάντα προσπαθώ να κάνω πράγματα που δεν έχω ξανακάνει και δεν έχω κάνει ταινία με ληστεία. Ούτε έχω βρεθεί σε ταινία με οχτώ γυναίκες πρωταγωνίστριες και ήταν καιρός. Είναι σημαντικό να βλέπουμε γυναικείους ρόλους που ήταν παραδοσιακά αντρικοί. Ήταν δώρο και είχε και πλάκα».

«Η Έλενα είναι η βασίλισσα» λέει η Μπούλοκ με θαυμασμό. «Δεν έχω συναντήσει ποτέ κάποια τόσο μοναδική και γλυκιά γυναίκα. Ποτέ δεν ξέρεις τι θα κάνει στη σκηνή. Μπορεί να είναι γραμμένη κάπως και μετά κάνει ό,τι θέλει. Μας υποχρέωσε να είμαστε στην τσίτα».

Για την ακρίβεια, η Ελενα Μπόναμ Κάρτερ αποφάσισε να δώσει στη Ρόουζ ιρλανδική προφορά παρ’ όλο που, όπως παραδέχεται η ίδια, «δεν υπήρχε κανένας λόγο να είναι Ιρλανδή, σε σχέση με την πλοκή. Νόμιζα ότι θα την έκανε πιο νεραϊδένια, λες και χρειάζομαι βοήθεια μ’ αυτό» σχολιάζει χαμογελώντας.

Υπήρχε όμως κάτι για το οποίο η ηθοποιός χρειάστηκε βοήθεια κι αυτό ήταν να είναι πειστική με τη βελόνα και τη κλωστή. Πέρασε μέρες με το τμήμα κοστουμιών, κάνοντας μαθήματα ραπτικής για να μάθει να ράβει σωστά. «Παρ’ όλο που δεν είναι στην κορυφή, η Ρόουζ συνεχίζει να είναι ικανή σχεδιάστρια» εξηγεί η ηθοποιός. «Οπότε ήθελα να φαίνεται ότι μπορώ να κάνω ένα φόρεμα. Αυτό είναι το δώρο του να κάνω αυτό που κάνω, βλέπεις τον κόσμο μέσα από τα μάτια των άλλων. Ως Ρόουζ, έβλεπα μέσα από τα μάτια ενός σχεδιαστή και ήταν μια εντελώς διαφορετική εμπειρία για μένα».

Για μία απάτη που έχει να κάνει με κόσμημα, η ομάδα χρειάζεται έναν κοσμηματοπώλη και η Ντέπι ξέρει τον κατάλληλο άνθρωπο. Η Μίντι Κέιλινγκ παίζει την Αμίτα. «Έχει εμπειρία με παράνομες δουλειές, αλλά όταν η Ντέπι εμφανίζεται, η Αμίτα πιστεύει ότι θα είναι κάτι απλό… Τελικά αποκαλύπτεται πολύ μεγαλύτερο. Νομίζω ότι η Αμίτα πεθαίνει να γίνει κακιά, μια ζωή ήταν καλή και τώρα θέλει να εξαπολύσει τη διαβολική της πλευρά» λέει η ηθοποιός.

«Πάντα μου άρεσε η Μίντι Κέιλινγκ» λέει ο Ρος. «Αν δεις τη δουλειά της, ξέρεις πόσο άριστη επαγγελματίας είναι. Έχει ιδέες για το παραμικρό και μπορεί να μην το καταλάβεις μέχρι που πας στο μοντάζ».

Ο θαυμασμός είναι αμοιβαίος. «Το καλύτερο πράγμα στη συνεργασία μας με τον Γκάρι είναι ότι έχει γράψει μερικές από τις αγαπημένες μου ταινίες, όπως το «Big» και «Το Μεγάλο Φαβορί», το οποίο και σκηνοθέτησε. Μου αρέσει που είναι σεναριογράφος και σκηνοθέτης. Κι εγώ νιώθω πρώτα σεναριογράφος, οπότε το γεγονός ότι έγραψε το σενάριο και ότι πραγματοποιούσε το όραμα του με ενθουσίασε».

Το να εξαργυρώσεις διαμάντια σε ρευστό απαιτεί επαγγελματικές υπηρεσίες, οπότε η Ντέπι πηγαίνει μέχρι τα προάστια για να εντοπίσει μία πρώην συνάδελφο, την Τάμι που υποτίθεται ότι άφησε τη μαύρη αγορά για το σούπερ μάρκετ. Μοιάζει με τυπική μαμά και σύζυγο, εκτός αν σκαλίσει το γκαράζ της, που είναι γεμάτο κλεμμένα εμπορεύματα.

Τον ρόλο παίζει η Σάρα Πόλσον προσθέτει: «Η Τάμι έχει σχεδόν βγει από το παιχνίδι, αλλά μετά εμφανίζεται η παλιά της φίλη Ντέπι και την τραβάει πίσω με την υπόσχεση ότι θα σκοράρουν όπως ποτέ ξανά. Έχει κάτι το συναρπαστικό η Τάμι που είναι μαμά και έχει μυστική ζωή. Είναι πολύ χαρούμενη που θα βγει από το σπίτι».

«Το υποκριτικό εύρος της Σάρα Πόλσον είναι καταπληκτικό» λέει ο Ρος. «Κάθε λήψη είναι διαφορετική. Κάθε λήψη είναι ευφάνταστη. Κάθε λήψη έχει τη δική της ερμηνεία, οπότε αν δεν προσέχεις, μπορεί να περάσει η μέρα κι εσύ να παίζεις. Ο βοηθός μου με κοίταζε σαν να μου έλεγε ότι εντάξει ξέρουμε ότι περνάς τέλεια με τη Σάρα, αλλά πρέπει να προχωρήσουμε» λέει γελώντας ο Ρος.

Η Λου εντοπίζει τα δύο τελευταία μέλη της συμμορίας, αρχίζοντας με «την καλύτερη χάκερ της ανατολικής ακτής», που είναι και η μόνη ελπίδα να χακάρουν το εξεζητημένο σύστημα ασφαλείας του Μητροπολιτικού Μουσείου. Η παγκόσμια σταρ Rihanna ενώνει τις δυνάμεις της με το καστ ως ειδική στους υπολογιστές με το παρατσούκλι Νάιν Μπολ.

«Συνάντησα τη Rihanna μετά από μία συναυλία στη Σουηδία και αρχίσαμε να μιλάμε για τη δυναμική αυτού του χαρακτήρα, να σκύβουμε πάνω στην ίδια της την καταγωγή και να τον κάνουμε αυθεντικό χαρακτήρα από τα Μπαρμπάντος» αποκαλύπτει ο Ρος. «Ενθουσιαστήκαμε και οι δύο. Μου άρεσε κάθε στιγμή στο γύρισμα μαζί της. Είναι απίστευτα ευγενική, αξιαγάπητη, ενθουσιώδης, καταπληκτική στη συνεργασία. Φωτίζει τον κόσμο γύρω της. Περάσαμε τέλεια».

Η Λου παίρνει την Ντέπι στο Κουίνς για να δει από πρώτο χέρι μία μικροεγκληματία που ονομάζεται Κονστάνς. Μία ικανή πορτοφολού με χέρια πιο γρήγορα από τα μάτια της, η Κονστάνς ζωντανεύει στο πανί από την Awkwafina.

«Βρίσκουν την Κοντάνς σε μία γειτονιά κοντά σε αυτή που μεγάλωσα. Είναι βέρα νεοϋορκέζα, όπως κι εγώ. Είμαι η Κόντανς, με εξαίρεση τις κλοπές. Μου είναι πολύ αληθινή» λέει η Awkwafina.Για να προετοιμαστεί για τον ρόλο: «Έμαθα μαγικά τρικ, το οποίο ήταν φανταστικό. Αλλά το να δουλεύω με αυτές τις φοβερές ηθοποιούς που θαυμάζω ήταν η πιο κουλ εμπειρία. Νιώθω πολύ ευλογημένη».

Το ίδιο ένιωσαν και οι συμπρωταγωνίστριες της. «Είμαστε οχτώ και καμία δε μοιάζει με την άλλη. Αλλά το γεγονός ότι ήμασταν τόσο διαφορετικές δεν ήταν πρόβλημα γιατί μοιραζόμασταν τον κοινό στόχο του να στηρίζουμε η μία την άλλη και να εξασφαλίζουμε ότι είχαμε ότι χρειαζόμαστε. Μου άρεσε πολύ αυτή η συναδελφικότητα» επισημαίνει η Μπούλοκ.

«Είναι δύσκολο να ξεχωρίσω κάτι» λέει η Μπλάνσετ. «Γελάσαμε πολύ. Είναι τέλειο να βρίσκεσαι στον ίδιο χώρο με γυναίκες που κάνουν πλάκα με τον εαυτό τους».

Το κάστ συμπληρώνουν δύο αξιόλογοι ηθοποιοί. Ο Ρίτσαρντ Άρμιταζ παίζει τον Κλοντ Μπέκερ, έναν επιμελητή τέχνης που άθελα του παίζει ρόλο στο παιχνίδι. «Η Ντέπι και ο Κλοντ έχουν μια ιστορία μεταξύ του» λέει ο Άρμιταζ. «Οπότε όταν εμφανίζεται στη γκαλερί του είναι σοκ, σαν να φεύγει η γη κάτω από τα πόδια του. Η Ντέπι έρχεται από το παρελθόν, από ένα κομμάτι της ζωή τους που δεν κατέληξε καλά. Αλλά συνεχίζει να του κόβει την ανάσα… σαν γροθιά στο στομάχι».

Ο Τζέιμς Κόρντεν παίζει τον ερευνητή της ασφαλιστικής εταιρείας που γνωρίζει το όνομα της οικογένειας Όσεαν. «Έχει προϊοστορία με όλη την οικογένεια Όσεαν, για την ακρίβεια είναι ο βραχνάς του» λέει ο Κόρντεν. «Ξέρει πόσο ανεκτίμητο είναι το κολιέ και ότι ήταν στο στόχαστρο σε μία εκδήλωση όπου η Ντέπι ήταν παρούσα και αμέσως καταλήγει στα συμπεράσματα του. Αλλά μετά είναι το ζήτημα του να βρει τον σωστό αριθμό. Δεν είναι αστυνομικός. Δεν τον ενδιαφέρει το έγκλημα. Θέλει να ξέρει αν η εταιρεία του θα πληρώσει όλο το ποσό».

Όταν τον ρωτάνε πώς πήρε μέρος στην ταινία, ο Κόρντεν απαντά με το γνωστό του χιούμορ: «Λοιπόν, με πήρε το στούντιο και είπε ότι κάνουν αυτή την ταινία και ότι ανησυχούσαν γιατί δεν είχε αρκετούς σταρ. Θέλανε ένα μεγάλο όνομα… Όχι, είμαι φαν των προηγούμενων ταινιών. Όταν το διάβασα και κατάλαβα ποιος ήταν ο σκηνοθέτης, το βρήκα φοβερή ευκαιρία  να συμμετέχω. Ήμουν ευχαριστημένος να βρίσκομαι με ηθοποιούς που θαυμάζω τόσο πολύ».

Ο ΣΤΟΧΟΣ

Ο στόχος της ληστείας είναι ένα κολιέ του οίκου Cartier, οπότε οι δημιουργοί πήγανε κατευθείαν στην πηγή για να δημιουργήσουν ένα υπέροχο κολιέ που να αξίζει τα πέντε χρόνια που πέρασε να σχεδιάζει την κλοπή του η  Ντέπι Όσεαν στη φυλακή. Ο οίκος συμφώνησε να βοηθήσει.

Για γενιές, ο οίκος Cartier έχει δημιουργήσει μερικά από τα πιο κομψά και ποθητά κοσμήματα του κόσμου. Έχει μεγάλη κινηματογραφική ιστορία σε ταινίες όπως «Οι Άντρες Προτιμούν τις Ξανθιές», «Μερικοί το Προτιμούν Καυτό» και πολλές άλλες.

Το πρωτότυπο είχε σχεδιαστεί το 1931 για έναν μαχαραγιά και οι υπεύθυνοι βρήκαν τα πρωτότυπα σχέδια καθώς και φωτογραφίες του κομματιού. Τα σχέδια ήταν η αρχική αναφορά για την ταινία και οι καλύτεροι κοσμηματοποιοί κλήθηκαν να φτιάξουν το κολιέ στους χρόνους που είχε η παραγωγή. Το κολιέ αποτελείται από άψογα, άχρωμα διαμάντια σε λευκόχρυσο. Για να ταιριάζει στον λαιμό της Χάθαγουεϊ το κολιέ μίκρυνε ένα 20% από το αρχικό σχέδιο που προοριζόταν για άντρα. «Έκαναν φοβερή δουλειά. Το συνειδητοποίησα όταν είδα μία λήψη που ανεβαίνω κάτι σκαλιά και αστράφτει. Ξαφνικά κατάλαβα ότι ήταν κάτι σπουδαίο κι αυτή είναι η μαγεία των ταινιών» λέει η Χάθαγουέϊ.

 ΤΟ ΓΚΑΛΑ

Η μόδα είναι το επίκεντρο του Met Gala και η ενδυματολόγος της ταινίας Σάρα Έντουαρντς συνεργάστηκε με κορυφαίους σχεδιαστές για να ντύσει τις οχτώ πρωταγωνίστριες για την εκδήλωση. Αρχικά, μίλησε με καθεμία ξεχωριστά για τους σχεδιαστές που θεωρούσαν ότι ταιριάζουν στον χαρακτήρα που υποδύονται. Για τις ηθοποιούς, οι τουαλέτες ήταν κάτι παραπάνω από το όνομα του σχεδιαστή. «Έχει να κάνει με την υψηλή ραπτική, με την έκφραση του εαυτού, με το ύφασμα, με κάτι που δεν είναι καθημερινό» λέει η Σάντρα Μπούλοκ. «Όλες φορέσαμε φοβερά ρούχα στο γκαλά».

«Η Alberta Ferretti σχεδίασε το δικό μου φόρεμα με φανταστική δεξιοτεχνία» συνεχίζει η Μπούλοκ. «Δεν ξέρω αν ήταν εσκεμμένο, αλλά στην ταινία με λένε Όσεαν και όταν κοίταξα στο κάτω μέρος της τουαλέτας είδα αστερίες, κοχύλια και κύματα κεντημένα με χρυσή και ασημένια κλωστή. Είναι αριστούργημα».

Η Ελενα Μπόναμ Κάρτερ είχε μια αντίστοιχη εμπειρία με το φόρεμα της. «Με ζευγάρωσαν με τους Dolce&Gabbana, που ήταν ένας ευτυχισμένος γάμος, όχι μόνο για μένα αλλά και για τον χαρακτήρα. Πήγα στο ατελιέ, είδα τα φορέματα σε μία γωνία και είπα αυτή είναι η Ρόουζ. Μετά το έκαναν ακόμα καλύτερο, έβαψαν στο χέρι τριαντάφυλλα. Ήταν σαν κινούμενος κήπος με ρόδα».

Η Μίντι Κέιλινγκ ένιωσε μία προσωπική σύνδεση με το φόρεμα της Αμίτα. «Η τουαλέτα μου σχεδιάστηκε από τον Naeem Khan, τον οποίο θαυμάζω χρόνια. Είναι Ινδός και αυτό έχει ξεχωριστή σημασία για μένα».

Η Awkwafina έγινε λίγο Σταχτοπούτα μέσα στο κομμάτι που σχεδίασε ο Jonathan Simkhai. «Ήταν υπέροχο, το πιο όμορφο πράγμα που έχω φορέσει ποτέ μου». Όμως ζορίστηκε λίγο με την υψηλή ραπτική. «Ήταν δύσκολο να περπατάω με τακούνια και σκόνταφτα. Αλλά έκανα εξάσκηση πώς να περπατάω σε παπούτσια που δεν είναι Ugg» λέει γελώντας.

Η Σάρα Πόλσον ντύθηκε από την Prada. «Ήταν ότι είχα ονειρευτεί. Έχω βρεθεί σε γκαλά του μουσείου και είναι μια απίστευτα λαμπερή βραδιά».

Η Κέιτ Μπλάνσετ φοράει μία ολόσωμη φόρμα με σμαράγδια του Givenchy και η Rihanna μια τουαλέτα του Zac Posen.

Ως η ωραία του γκαλά, η Αν Χάθαγουεϊ φοράει μία ροζ τουαλέτα με κάπα του Valentino. Το φόρεμα ήταν επίτηδες απλό για να ταιριάζει με το εντυπωσιακό κολιέ.

 

Η ΥΠΟΣΧΕΣΗ

«Η ταινία είναι ένα αμάλγαμα στοιχείων. Είναι αστεία, αλλά δεν είναι κωμωδία. Έχει ληστεία, αλλά δεν είναι δραματική. Είναι παιχνιδιάρα, χαρούμενη και κουλ. Νομίζω το κοινό θα περάσει τέλεια» λέει ο Γκάρι Ρος.