Από τη Ντίμη Θεοδωράκη

 

Πότε κάποιος υπερβάλλει και πότε κάποιος κάνει λάθος;

Ποιος είναι ντεμοντέ και ποιος μοντέρνος;

Το έργο “έχει μια άποψη από πίσω”;

Τι είναι τέχνη τελικά;

Ο Σερζ (Θοδωρής Αθερίδης) είναι ο χωρισμένος φίλος που αγοράζει ένα πανάκριβο και ιδιαίτερο, μοντέρνο πίνακα, ο οποίος γίνεται η αιτία να δοκιμαστεί η μακρόχρονη φιλία τριών ανδρών.

Ο Μαρκ (Άλκις Κούρκουλος) είναι ο αυτάρεσκος, ευερέθιστος, ειρωνικός φίλος του που εκτοξεύει με ευκολία πικρές αιχμές.

Ο Ιβάν (Γιώργος Πυρπασόπουλος) είναι ο τρίτος της παρέας, που ως άλλος καλός Σαμαρείτης προσπαθεί ν΄απαλύνει τις εντάσεις και ακολουθεί για τη ζωή του, όπως λέει ο ίδιος, την παλιά καλή συνταγή: γάμος, οικογένεια, θάνατος, σπίτι, γραφείο.

 

 

Ο Σερζ έχει πειστεί για την μεγάλη αξία του πίνακα, παρ’ όλ’ αυτά αποζητάει και την έγκριση των φίλων του.  Η σύγκρουση μεταξύ τους κλιμακώνεται, γίνεται πολύ πιο προσωπική και πλέον το θέμα, στα πυρά που ανταλλάσσουν, παύει να είναι η τέχνη.

Το έργο Art είναι πριμοδοτημένο από τη φύση του στο να δώσει έδαφος για μια ωραία παράσταση. Σε συνδυασμό με την εξαιρετική, ρέουσα μετάφραση του Σταμάτη Φασουλή προσφέρεται για ωραίες στιγμές επί σκηνής. Διασκεδαστικό, δίνει με ανάλαφρο τρόπο όλα τα σοβαρά θέματα που θίγονται με επίκεντρο το θέμα της φιλίας. Το μίνιμαλ σκηνικό της Μαρίας Φιλίππου είναι εξυπηρετικό και καλαίσθητο, όπως και τα κοστούμια του Άγι Παναγιώτου.

 

 

Ο Θοδωρής Αθερίδης έστησε μια παράσταση γοργή και δροσερή. Στο διπλό ρόλο του σκηνοθέτη και ηθοποιού εκμεταλλεύτηκε με περισσή έμπνευση τα ταλέντα κάθε ηθοποιού και τους ώθησε σε ερμηνευτικούς δρόμους με πολλαπλές όψεις, όπου χρειαζόταν. Ο ίδιος έπλασε έναν Σερζ, με τέτοια φυσικότητα και ρεαλισμό, που θα μπορούσε να είναι ο Σερζ, ο φίλος του καθενός από εμάς. Η απόδοση όλων των ρόλων είναι εξαιρετική, δεν βλέπουμε μόνο τους χαρακτήρες του έργου, βλέπουμε ανθρώπους οικείους σ’ εμάς. Η μόνη μου ένσταση στην παράσταση είναι η στάση των ηθοποιών σε κάποιες σκηνές που είναι με πλάτη προς το κοινό.

 

 

Ο Γιώργος Πυρπασόπουλος ξέρει να προβάλει τον κωμικό λόγο. Προσέγγισε τον χαρακτήρα του Ιβάν με ευαισθησία και ειλικρίνεια.

Ο  Άλκις Κούρκουλος είναι ιδιαίτερα απολαυστικός τις στιγμές που τσαλακώνει την εικόνα του σοβαρού και επικριτικού Γάλλου. Κάποια στιγμή που κάθισε απέναντι στον πίνακα -δεν γνωρίζω αν ήταν τυχαίο- η στάση του μου θύμισε τον Σκεπτόμενο (Le Penseur) του Ροντέν.

Η τέχνη μας εμπαίζει;

Η ελευθερία της έκφρασης μήπως λειτουργεί ως άσυλο για τσαρλατάνους;

Θα τολμούσα να πω ότι κλίνω προς την άποψη του Μαρκ, καθώς το ίδιο αναρωτήθηκα κι εγώ, όταν βρέθηκα μπροστά στον περίφημο Μαύρο πίνακα του Ad Reinhardt στην έκθεση Das MoMA in Berlin. Ένας ζωγραφικός πίνακας, όπως αυτός του Αντριός, ανήκει στην κατηγορία πινάκων των μινιμαλιστών εκπροσώπων της αφηρημένης τέχνης, εξπρεσιονιστών ζωγράφων όπως οι Ad Reinhardt, Agnes Bernice Martin, Robert Ryman (white-on-white paintings).

Μήπως φταίω εγώ, που δεν αναγνωρίζω την αξία του;

To ART της Γιασμίνα Ρεζά είναι μια ευφυέστατη κωμωδία που φέρνει στο φως τα υπαρξιακά ζητήματα όλων υπογραμμίζοντας τη σημασία μιας κάποιας σύγκλισης στο θέμα της αισθητικής για να μπορέσουν οι άνθρωποι ν’ αναπτύξουν σχέσεις και να συνυπάρξουν αρμονικά.

Είναι μια παράσταση που η χημεία μεταξύ των τριών ηθοποιών είναι πασιφανής και την συνιστούμε ανεπιφύλακτα.

 

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

Μικρό Παλλάς

 Γιασμίνα Ρεζά

 «ART» 

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αθερίδης

Η καλύτερη κωμωδία της Γιασμίνα Ρεζά έρχεται στο Μικρό Παλλάς από την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου, με τους Θοδωρή Αθερίδη, Άλκι Κούρκουλο και Γιώργο Πυρπασόπουλο, σε μετάφραση του Σταμάτη Φασουλή και σκηνοθεσία του Θοδωρή Αθερίδη.

Το έργο

Ένας ζωγραφικός πίνακας, εξαιρετικά αφηρημένος, θα γίνει η αιτία να δοκιμαστεί για τα καλά η φιλία τριών ανδρών.

Η ακριβή αγορά του ως επιλογή του ενός, θα προκαλέσει γενικευμένη κρίση στη σχέση τους.

Θα αναθεωρηθούν όλες οι άτυπες «βεβαιότητες», οι «σταθερές» που διαμορφώνονται μέσα στα χρόνια μεταξύ των φίλων.

Η τέχνη μας εμπαίζει; Η ελευθερία της έκφρασης μήπως λειτουργεί ως άσυλο για τσαρλατάνους;

Τι θα πει «αυτό το έργο μιλάει μέσα μου»;

Κι αν κάποιος λέει ψέματα, ποιος είναι αυτός; Ο Δημιουργός ή ο αποδέκτης; Ή και οι δυο; Ή κανένας; Μήπως φταίω εγώ, που δεν αναγνωρίζω την αξία του;

Πως μπορούμε να είμαστε φίλοι, όταν ο ένας τολμά κι επενδύει τεράστια ποσά σε ένα έργο που ο άλλος θεωρεί «σκουπίδι»;

Οι διαφορές στην αισθητική αντίληψη των ανθρώπων κυοφορούν θεμελιακά, υπαρξιακά  ζητήματα προς επίλυση.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Σταμάτης Φασουλής
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αθερίδης
Σκηνικά: Μαρία Φιλίππου
Κοστούμια: Άγις Παναγιώτου

Μουσική Επιμέλεια: Θοδωρής Αθερίδης

Σχεδιασμός φωτισμού: Χρήστος Τζιόγκας

Βοηθός σκηνοθέτη: Κάλλη Μαυρογένη

 ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:

Θοδωρής Αθερίδης, Άλκις Κούρκουλος, Γιώργος Πυρπασόπουλος

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων:

Τετάρτη, Κυριακή: 20:00

Πέμπτη & Παρασκευή: 21:00

Σάββατο: 18:00 & 21:00

Διάρκεια παράστασης: 80’

Εισιτήρια: Από 15 ευρώ, www.ticket365.gr    2111000365

Θέατρο : Μικρό Παλλάς: Αμερικής 2 (City Link)

Τηλέφωνο : 2103210025

Παραγωγή: ΑΘΗΝΑΪΚΑ ΘΕΑΤΡΑ  

Διεύθυνση Marketing & Επικοινωνίας: Ελίνα Λαζαρίδου,

Γραφείο Τύπου : Ελένη Κ. Μαγγίνα