Ένα απίθανο Sex Symbol έτοιμο ν’ανακαλυφθεί! Μια παιδική εγχείρηση άφησε τον Franz Rogowski με μια δυσκολία στην ομιλία και η σχολή Κλόουν του ζήτησε να φύγει! Τώρα είναι ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους ηθοποιούς της Γερμανίας.

 

«Αν κοιτάξω τον εαυτό μου και την προσωπικότητά μου και την ανατροφή μου, νομίζω ότι δεν μπορώ να είμαι ηθοποιός για όλη μου τη ζωή, είναι ένα γελοίο επάγγελμα», είπε. Αλλά αυτή τη στιγμή, μου αρέσει.”

 

BERLIN – Με την πρώτη ματιά, ο ηθοποιός Franz Rogowski δεν είναι ένας πιθανός υποψήφιος για κινηματογραφικό αστέρι. Ο 32χρονος Γερμανός είναι εγκεφαλικός και ήσυχος στη συζήτηση και έχει μια ουλή που προκύπτει από μια  χειρουργική επέμβαση στην παιδική του ηλικία.

Αν και φαίνεται πιο κατάλληλος για να παίξει ένα σκληρό άνθρωπο στο παρασκήνιο, ο Rogowski αναδείχτηκε τους τελευταίους μήνες ως ένας από τους πιο  σημαντικούς ηθοποιούς της Γερμανίας.

Στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, γνωστό ως Berlinale, ο Rogowski είχε πρωταγωνιστικούς ρόλους σε δύο σημαντικές συμμετοχές:

“Transit”, από τον Γερμανό σκηνοθέτη Christian Petzold, που παίζεται στη Γαλλία και στη Γερμανία

και

στο “In the Aisles” #In den Gängen σε σκηνοθεσία Thomas Stuber, μια υποτιμημένη ιστορία αγάπης σ’ ένα σουπερμάρκετ.

Το “Aisles” παίζεται στη Γερμανία, αυτό το μήνα έρχεται στην Ελλάδα στις 17 Ιανουαρίου 2019 και έχει πωληθεί για διανομή στις Ηνωμένες Πολιτείες.

ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ | In the Aisles – 17 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους

 

Ο  Rogowski κέρδισε επίσης το βραβείο “European Shooting Star”, το οποίο κάθε χρόνο διανέμεται σε φερέλπιδες νέους Ευρωπαίους ηθοποιούς και την περασμένη εβδομάδα πήρε στην πατρίδα του ένα Lola, το γερμανικό ισοδύναμο του Oscar, για την ερμηνεία του στο “The Aisles” .

Καθισμένος σε ένα καφενείο στην περιοχή Kreuzberg του Βερολίνου, ντυμένος μ’ ένα γκρι κοστούμι, ένα μαύρο καπελάκι μπέιζμπολ και λευκά πάνινα παπούτσια, ο Franz Rogowski περιέγραψε την απροσδόκητη ευλογία της ουλής από την παιδική του ηλικία: Νομίζω ότι παντού βλέπουμε τέλειες επιφάνειες και όταν κάτι σπάει στην επιφάνεια, είναι κάπως ενδιαφέρον. Αυτό βέβαια δεν με κάνει καλύτερο ηθοποιό. Ο Joaquin Phoenix είχε το ίδιο θέμα. Προτρέπω όλους όσους το έχουν να γίνουν ηθοποιοί”.

H Anja Dihrberg, παλαίμαχη Γερμανίδα casting director βοήθησε τον Rogowski στην επερχόμενη ταινία του Terrence Malick για τον Β’ Παγκοσμιο Πολεμο, “Radegund”. Είπε τηλεφωνικά ότι ο Rogowski ξεχώρισε στη Γερμανία για την σωματική του performance, την οποία θεωρεί ως την τυχερή παρενέργεια της  δυσκολίας του λόγου του: “Η μεγάλη πλειοψηφία των Γερμανών ηθοποιών επικεντρώνεται στο να είναι σε θέση να απαγγείλει μεγάλα κείμενα, αλλά αυτός είναι η εξαίρεση. Μπορείτε να χάσετε τον εαυτό σας μέσα στο πρόσωπο και στα μάτια του Franz”, πρόσθεσε η κυρία Dihrberg.

Ο Rogowski δήλωσε ότι δεν του επιτρέπεται ν’ αποκαλύψει το ρόλο του στο “Radegund”, ταινία η οποία αφορά στην αληθινή ιστορία του Αυστριακού αντιφρονούντος, Franz Jägerstätter, όμως η κυρία Dihrberg τον χαρακτήρισε ως “μια προσωπικότητα που πρέπει να υποφέρει” και είπε ότι ο  Malick είχε την πρόθεση να ξεπεράσει τις συγκρούσεις προγράμματος για να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του Rogowski. Κάναμε ό, τι μπορούσαμε για να μπορέσει να παίξει αυτό το ρόλο, εξαιτίας του Malick“, είπε. “Ο Terrence αγωνίστηκε γι ‘αυτόν“.

Μεγαλώνοντας στην πανεπιστημιακή πόλη του Tübingen, στη νότια Γερμανία, ο Rogowski υπέστη bullying και είχε κακή απόδοση στο σχολείο, οπότε το αποτέλεσμα αυτού ήταν μια διαγνωσμένη διαταραχή της προσοχής. Επίσης συγκρούστηκε με τη μητέρα του, εξαιτίας του υπερβολικού του καπνίσματος. Στα 16 του, έφυγε απ’ το σχολείο και μετακόμισε μαζί μ’ ένα φίλο του. Μια συζήτησή του μ’ ένα κοινωνικό λειτουργό ήταν η αιτία που τον οδήγησε να εξετάσει το acting ως ενδεχόμενο καριέρας και, μετά από μια στάση σε μια Ακαδημία Υποκριτικής στη Στουτγάρδη, πέρασε ένα χρόνο σε μια σχολή για κλόουν στα βουνά της νότιας Ελβετίας. Εκεί, έμαθε τις δεξιότητες ενός καλλιτέχνη του δρόμου – συμπεριλαμβανομένης της juggling και της commedia dell’arte. «Μερικές φορές χανόμουν για δύο, τρεις εβδομάδες χωρίς να δώσω μια δικαιολογία», είπε ο Rogowski. Μετά από ένα χρόνο, οι υπεύθυνοι της Σχολής του είπαν ότι θα πρέπει να συνεχίσει ν’ αναπτύσσει το ταλέντο του, αλλά να το κάνει σ’ ένα διαφορετικό σχολείο“.

Ο Rogowski μετακόμισε αργότερα στο Βερολίνο, όπου εργάστηκε ως χορευτής και μουσικός δρόμου και άρχισε να παίζει σε φοιτητικές ταινίες συμπεριλαμβανομένου του ενιαίου θρίλερ «Βικτόρια», το οποίο έγινε ένα cult hit.

Τελικά κέρδισε ανάμεσα από πολυάριθμους Γάλλους ηθοποιούς το ρόλο του Πιέρ,  στο Happy End” του Michael Haneke, παίζοντας απέναντι στην Isabelle Huppert. Μια από τις πιο αξιομνημόνευτες σκηνές της ταινίας, μια περφόρμανς καραόκε του “Chandelier” της Sia, που κορυφώνεται με μια σειρά από ασυγκράτητες ακροβατικές κινήσεις, ήταν μια εκπληκτική διαφήμιση για το φυσικό στυλ παιξίματος του Rogowski.

Ο Rogowski περιγράφει τον Χάνεκε ως «πολύ υπομονετικό, πολύ τρυφερό» και στη συνέχεια λέει: «Αυτό ήταν ανέκδοτο!». Ο ηθοποιός θύμισε μια σκηνή μπροστά στην κάμερα, όπου ο Χάνεκε παρακολουθούσε από μια οθόνη κάτω από μια σκηνή στο σετ και «απ’ έξω ακούς θορύβους, όπως το “uhh” ή παλαμάκια».

“Όταν ο Χάνεκε ήταν δυσαρεστημένος“, λέει ο Rogowski, “δεν έλεγε δυσάρεστα πράγματα, αλλά όμως υπέφερε σωματικά” – (συνοπτικά ο Haneke περιέγραψε τον Rogowski ως “καλό” και επαίνεσε το μείγμα του “ανδρισμού και ευαισθησίας του”).

Ο Rogowski ισορροπεί τους ρόλους του κινηματογράφου με τη δουλειά του στο θέατρο στο  Kammerspiele του Μονάχου, το οποίο είναι γνωστό για τις πειραματικές του παραγωγές. Όταν άρχισε να εργάζεται εκεί, πριν από τρία χρόνια, πάλευε να βρει διαμέρισμα, και,  μ’ ένα κόλπο, εμφανίστηκε στη γερμανική τηλεόραση με ένα T – shirt που έγραφε τον αριθμό του τηλεφώνου του, λέγοντας ότι έψαχνε ένα μέρος για να μείνει. “Ο μόνος που αντέδρασε στο T-shirt, ήταν ένας άντρας από την Κένυα, που μου πρόσφερε να κοιμηθώ στην κουζίνα του”, είπε. “Ένας πολύ καλός τύπος”.

Το θέατρο τελικά βοήθησε τον  Rogowski να βρει ένα διαμέρισμα. Ο Rogowski δηλώνει ότι εργάζεται για τη βελτίωση των αγγλικών του, ώστε να μπορεί να εργαστεί κι εκτός Ευρώπης, αλλά λέει επίσης ότι έχει κάποια παράπονα για τις τρέχουσες συνθήκες. «Αν κοιτάξω τον εαυτό μου και την προσωπικότητά μου και την ανατροφή μου, νομίζω ότι δεν μπορώ να είμαι ηθοποιός για όλη μου τη ζωή, είναι ένα γελοίο επάγγελμα», είπε. Αλλά αυτή τη στιγμή, μου αρέσει.”

Μετάφραση από το άρθρο:

https://www.nytimes.com/2018/05/02/movies/franz-rogowski.html?smid=tw-nytimes&smtyp=cur&fbclid=IwAR1Ijn3L8aR6Kysc9bBNUa_Ni6gLQmzlx3v6IOkqagDz0-LXPobksG5iRtI