ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
Μια μεταφορά της Οδύσσειας στις αρχές του προηγούμενου αιώνα

ΣΥΝΟΨΗ

Ένα μπουλούκι μαστόρων πέτρας περιπλανιέται όπου υπάρχει δουλειά χτίζοντας σπίτια, γεφύρια, σχολεία, εκκλησίες. Υλικά τους οι πέτρες, τα δάκρυα του βουνού. Και οι ίδιοι όμως ορεσίβιοι, ο τόπος τους φτωχός, τους σπρώχνει σαν άλλα δάκρυα του βουνού, να ξενιτευτούν για να ζήσουν. Όχι πολύ μακριά τους μαίνεται ο πόλεμος. Εξαιτίας του είναι αποκομμένοι απ’ τα χωριά τους σχεδόν δέκα χρόνια. Η προσπάθεια του πρωτομάστορα Μάρκου και των μαστόρων να επιστρέψουν σπίτι τους εξελίσσεται σε μια σκληρή και εξοντωτική Οδύσσεια.
Σημείωμα Σκηνοθέτη
Μια συντροφιά μαστόρων πέτρας, αποκομμένη από τα χωριά της εξαιτίας ενός δεκαετούς πολέμου περιπλανιέται αναζητώντας δουλειά. Υλικά τους οι πέτρες, τα δάκρυα του βουνού. Και οι ίδιοι όμως ορεσίβιοι, ο τόπος τους φτωχός, τους σπρώχνει σαν άλλα δάκρυα του βουνού, να ξενιτευτούν για να ζήσουν. Η προσπάθεια του πρωτομάστορα Μάρκου και των μαστόρων να επιστρέψουν σπίτι τους εξελίσσεται σε μια σκληρή και εξοντωτική οδύσσεια. Άλλωστε η ταινία εμπνέεται από το φερώνυμο έπος. Είναι μια πολύ ελεύθερη μεταγραφή της Οδύσσειας. Ο θεατής εκτός από τη “φανερή” Κίρκη, ίσως αναγνωρίσει και τον Ελπήνορα, τον Πολύφημο, τον ασκό του Αιόλου και τη χώρα των Λωτοφάγων, τα Βόδια του Ήλιου και τους Λαιστρυγόνες, τη μνηστηροφονία και τη ραψωδία λ – τη Νέκυια – την κάθοδο στον κάτω κόσμο και τον Τειρεσία. Ο Μάρκος θα καταλήξει στο τέλος μόνος. Οι σύντροφοι – άλλοι από απληστία, άλλοι από περιέργεια, άλλοι από ανοησία – θα χαθούν. Μόνο αυτός θα κλείσει τ’ αυτιά στις σειρήνες και το παραμυθητικό κάλεσμά τους. Μόνο αυτός θα περιφρονήσει τις παραπλανητικές υποσχέσεις μιας αναδυόμενης ευδαιμονίας, ενός άλλου νέου κόσμου, του πλούτου και της ευμάρειας. Μια ιστορία των αρχών του 20ου αιώνα και ταυτόχρονα μια αλληγορία για το σήμερα.
Οι κοινωνικές και οικονομικές ορίζουσες της εποχής είναι το υπόρρητο στρώμα πάνω και διαμέσου του οποίου κινούνται οι ήρωες της ταινίας. Διακριτικά, επηρεάζει και καθορίζει τη στάση και τις ενέργειες τους. Οι
μαστόροι ολιγαρκείς, λιγόλογοι, σκληροί, πελεκημένοι από τη μοναξιά όπως και το σκληρό υλικό που δουλεύουν, προσπαθούν να επιβιώσουν εν μέσω ενός καταστροφικού πολέμου, εν μέσω αλλαγών που αδυνατούν να καταλάβουν, για να καταλήξουν αθύρματα της Ιστορίας. Μόνο ο Μάρκος, σημαδεμένος από την πληγή μιας απώλειας και ό,τι αυτό συνεπάγεται σαν εμπειρία ζωής, θα πορευτεί ως το τέλος, όχι του ταξιδιού, αλλά μιας πορείας αυτογνωσίας με γνώμονα το καλό.
Σ΄ένα αντίξοο και συχνά εχθρικό περιβάλλον κινούνται σαν ομάδα. Είναι αναγκαία συνθήκη για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Η συντροφικότητα και η αλληλεγγύη είναι οι συνεκτικοί δεσμοί της ομάδας. Όποτε την εγκαταλείψουν θα το πληρώσουν. Σαν συντροφιά χτιστών μάλιστα διακρίνονται για τη συνεργασία και το συντονισμό τους . Χάρη σ’ αυτά τα στοιχεία θα αφήσουν το θαυμαστό αποτύπωμα τους σε γεφύρια, σπίτια, εκκλησίες . Διόλου τυχαία λοιπόν ο λαός τούς αποκαλούσε “Οι φίλοι του Θεού”.

Κυρίαρχη είναι η παρουσία της φύσης στην ταινία. Είναι τα υλικά της που στα επιδέξια χέρια τους μεταμορφώνονται σε έργα πολιτισμού. Είναι όμως και η διαρκής πάλη του ανθρώπου με τα στοιχεία της φύσης σε μια εποχή που ο εκμηχανισμός δεν έχει γείρει ακόμη την πλάστιγγα στη μεριά του ανθρώπου. Ταυτόχρονα το φυσικό περιβάλλον είναι το φόντο μέσα στο οποίο αναπτύσσεται η ιστορία αυτών των ανθρώπων. Αυτό το περιβάλλον συχνά ορίζει την καθημερινότητά τους και απαιτεί από τη μεριά τους μια συνεχή εγρήγορση. Είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν τη γλώσσα της φύσης και έγκαιρα να αποκωδικοποιούν τα μηνύματά της. Γι αυτό και η ηχητική μπάντα έχει μια σημαίνουσα παρουσία στην ταινία. Άλλωστε οι διάλογοι λιτοί, οι απολύτως αναγκαίοι. Οι ήχοι, ισότιμα, δίπλα στους διαλόγους και συχνά αντικαθιστούν το λόγο. Η παρουσία τους πολλές φορές δημιουργεί ρωγμές στο «γλωσσικό προφανές» και επανοηματοδοτεί τις καταστάσεις. Οι άνθρωποι αυτοί, ζώντας για χρόνια μαζί, μακριά από την οικογενειακή εστία, στις παρυφές του πολιτισμένου κόσμου, δεν έχουν να πουν και πολλά μεταξύ τους. Τα πάντα, σχεδόν, έχουν ειπωθεί. Έχουν βγάλει κι οι ίδιοι ρίζες στη σιωπή του βουνού. Είναι ταυτόχρονα μαζί αλλά και ο καθένας μόνος του κλεισμένος στην επιθυμία του νόστου. Στην μακρινή, εκείνη μέρα που θα τους φέρει πάλι στο δικό τους τόπο, στους δικούς τους ανθρώπους, εκεί που έχουν υπόσταση, ταυτότητα.
Στην ταινία η φύση έχει τη δική της χρωματική παλέτα όπως αναδεικνύεται στις διάφορες εποχές και σε διαφορετικές ώρες της μέρας. Από το άσπρο του χιονιού στο σταχτοπράσινο της ελιάς, στο
καφεκόκκινο της καστανιάς, στο ζωηρό πράσινο του έλατου την αυγή και το μουντό σκούρο πράσινο στη δύση, στα κίτρινα πλατανόφυλλα του φθινοπώρου, το μπλε της θάλασσας και το δυσερμήνευτα θολό φουσκωμένων ποταμιών και χειμάρρων και τέλος το απόλυτο μαύρο της νύχτας. Στον αντίποδα αυτής της πολύχρωμης κλίμακας, σ’ ό,τι έχει να κάνει με την παρουσία του ανθρώπου, θα βρίσκεται το γκρίζο της πολυκαιρισμένης πέτρας, η εγκατάλειψη, η ερήμωση.
Στο ενδιάμεσο φύσης και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο επιχρωματισμένος μαγικός Νέος Κόσμος, ο κόσμος της Lanterna Magica. Και ο ασπρόμαυρος κόσμος της φωτογραφίας να μνημειώνει την ιστορία αυτών των ανθρώπων.

Διάρκεια: 111’

Festivals

59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης – Official Selection
31ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στην καρδιά του χειμώνα, στην Λευκάδα και τον ορεινό όγκο των Τζουμέρκων, στην Ήπειρο. Σημαντική βοήθεια πρόσφεραν οι τοπικές κοινωνίες ·ακόμη και οι ηθοποιοί – από τους πρώτους ρόλους μέχρι και τις σύντομες εμφανίσεις – είναι ερασιτέχνες, κάτοικοι των περιοχών.

Ηθοποιοί

ΝΙΚΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΖΑΜΠΕΛΗΣ
ΑΡΓΥΡΗΣ ΚΟΓΚΑΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΦΩΤΙΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΝΟΣ ΚΟΨΙΔΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΡΙΓΚΟΡΕ
ΛΟΥΚΙΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ
ΛΥΓΕΡΗ ΤΑΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΙΛΗ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΚΡΙΓΚΟΡΕ
ΧΑΡΗΣ ΓΙΟΥΛΗΣ

Σκηνοθεσία / Σενάριο ΣΤΕΛΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
Β. Σκηνοθέτη ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΟΛΑΚΗΣ
Επιλογή Ηθοποιών ΛΟΥΚΙΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ
Σκηνικά -Κοστούμια ΔΑΝΑΗ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΤΗ
Β. Ενδυματολόγος ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΛΑΡΔΙΚΟΥ
Διεύθυνση Φωτογραφίας ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΡΔΕΛΑΣ
Β.Οπερατέρ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΣΒΙΚΗΣ
Ηχοληψία -Μιξάζ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Μουσική ΠΛΑΤΩΝ ΑΝΔΡΙΤΣΑΚΗΣ
Μοντάζ PIETRO RADIN
Σχεδιασμός Τίτλων ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ
Επεξεργασία εικόνας 2/35, ΜΑΝΟΣ ΧΑΜΗΛΑΚΗΣ ΣΑΚΗΣ ΜΠΟΥΖΑΝΗΣ ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΤΣΕΛΟΣ
Ειδικά Εφέ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΕΛΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Εκτέλεση Παραγωγής ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΝΙΚΟΣ ΚΟΝΔΥΛΑΤΟΣ
Σχεδιασμός-Οργάνωση Παραγωγής ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΝΤΑΝΗΣ
Διεύθυνση παραγωγής ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΣΙΑΟΥΣΗΣ
ΝΟΤΗΣ ΚΟΝΔΥΛΑΤΟΣ (Λευκάδα)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΤΕΚΟΥΜΕ (Τζουμέρκα)
Β.Παραγωγής ΜΑΡΙΝΟΣ ΚΑΡΑΝΤΑΝΗΣ, ΦΡΟΣΩ ΤΣΙΠΟΠΟΥΛΟΥ
Παραγωγός ΠΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ

Συμπαραγωγοί
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΛΙΕΡΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΡΔΕΛΑΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΟΛΑΚΗΣ
ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΤΣΕΛΟΣ

Παραγωγή
ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ
ΕΡΤ
ΕΚΚ
ΑΡΚΤΟΣ
2/35

Contact
PERIPLUS/+302108670478-+302198677828
email:[email protected]/GREECE

International sales
PERIPLUS/+302108670478-+302198677828
email:[email protected]/GREECE

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ 

ΣΤΕΛΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956. Σπούδασε οικονομικά και κινηματογράφο στην Ελλάδα και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην οικονομία στο Παρίσι. Υπήρξε εκδότης του περιοδικού λόγου και τέχνης «Γραφή». Συνδημιουργός από το 1988 της εταιρείας παραγωγής ταινιών ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ. Κείμενά του για τον κινηματογράφο έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά «Γραφή», «Σύγχρονος Κινηματογράφος» , «Γράμματα και Τέχνες», «Το Δέντρο». Την περίοδο 2009-2010 οργάνωσε στο Εργαστήρι Ποίησης του Ιδρύματος Τάκης Σινόπουλος τον κύκλο εκδηλώσεων «Ποιητές στην οθόνη». Έχει εκδόσει επίσης την ποιητική συλλογή Αλλαγή αιώνα.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ 

2017-2018 : “Τα δάκρυα του βουνού” (109΄)

(Παραγωγή: ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ-ΕΡΤ-ΕΚΚ-ΑΡΚΤΟΣ-2/35)

 

 2016-2017: “Της πατρίδας μου η σημαία…”

                       (114΄, Παραγωγή: ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ-ΕΡΤ-ΕΚΚ)

  • Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας 2018

 2015:         “Από Βορρά σε Νότο, σ’ Ανατολή και Δύση”, “Απ’ αλάτι και                  χιόνι”, “Από την αυγή των Ιστορικών Χρόνων στο κατώφλι του                              21ου αιώνα”, “Από άνοιξη χειμώνα” 4 ταινίες οικολογικού, πολιτισμικού, ανθρωπολογικού ενδιαφέροντος για λογαριασμό του Φορέα Διαχείρισης Όρους Πάρνωνα και Υγροτόπου Μουστού 

2011-2014:  «Μαραθώνιος Μιας Ημιτελούς Άνοιξης-Γρηγόρης Λαμπράκης»                         

                        (120΄, Παραγωγή: ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ-ΕΚΚ)

  • Βραβείο Ντοκιμαντέρ Φεστιβάλ Λονδίνου 2014
  • Δεύτερο Βραβείο Ταινίας Ντοκιμαντέρ Φεστιβάλ Χαλκίδας 2014
  • Βραβείο Π.Ε.Κ.Κ. Φεστιβάλ Χαλκίδας 2014              
2009 – 2011:  « η Υπογραφή» (130΄, Παραγωγή : ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ– ΕΡΤ – ΕΚΚ – ΑΡΚΤΟΣ – 2/35 – CL Productions – NOVA).

Βραβείο Καλυτερης Ιδέας για Ταινία Μεγάλου Μήκους στο ΟΔΥΣΣΕΥΣ   AWARDS 2011, London Greek Film Festival,

Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού στον Γιώργο Χωραφά στο  ΟΔΥΣΣΕΥΣ AWARDS 2011, London Greek Film Festival,

Βραβείο Κινηματογραφικής Καινοτομίας και Ειδικών Εφε της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2011

 

2006-2008:  

 «Τη νύχτα που ο Φερνάντο Πεσσόα συνάντησε τον Κωνσταντίνο Καβάφη»(90΄, Συμπαραγωγοί: ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ – ΕΡΤ – ΕΚΚ – GRAAL A.Ε. – AΡΚTOΣ A.Ε. (Ελλάδα), Contracosta Producoes (Πορτογαλία), ΡΙΚ (Κύπρος). Με την υποστήριξη του Προγράμματος Media Plus Development.

Διεθνής Διανομή : Doc and Co – Γαλλία.

– 1ο Κρατικό Βραβείο Ποιότητας (2008, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης)

– Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών (2008, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης)

–     Βραβείο καλύτερης Φωτογραφίας, Μουσικής, Ήχου στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας.

–    Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ – ΟΔΥΣΣΕΥΣ AWARDS 2009, London Greek Film Festival

  

2006-2007   : «Άμος Όζ» (1 επεισόδιο της σειράς «Οι κεραίες της εποχής μας – Έντεκα διάσημοι συγγραφείς μας ανοίγουν την πόρτα τους», 11 επεισ. Χ 52΄, ΕΤ-1).

 

2005 – 2006 : » Με λίγο φως στους ώμους – Μιχάλης Γκανάς» (67΄, Παραγωγή : ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ– ΕΡΤ).

* Β΄ Βραβείο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας

*  Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας–Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας

 

2005 :

 

«Γιάννης Μόραλης» (80΄, Συμπαραγωγοί : ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ – CL PRO -DUCTIONS – ΕΡΤ – ΕΚΚ. Με την υποστήριξη του προγράμματος Media Plus Development – Slate Funding)

* Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών (FIPRESCI) στο 8ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

2005 : «Χρόνης Μπότσογλου – 1977» – «Μιχάλης Γκανάς – 1978»  (2 επεισόδια της σειράς ντοκιμαντέρ «Η ιστορία των χρόνων μου – γ΄ κύκλος») Παραγωγή ΕΡΤ.

  

2004 – 2005 : «Θανάσης Βαλτινός – 1963», «Μίκης Θεοδωράκης – 1964», «Μάνος Ζαχαρίας – 1968» (3 επεισόδια της σειράς ντοκιμαντέρ «Η ιστορία των χρόνων μου – β΄ κύκλος») Παραγωγή ΕΡΤ.
2003: “Τίτος Πατρίκιος – 1954”,  “Ευγένιος Σπαθάρης – 1959” (2 επεισόδια της σειράς ντοκιμαντέρ “Η ιστορία των χρόνων μου”) Παραγωγή : ΝΕΤ
  

2000-2001:

 

 

 

 

“HΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΩΜΑΤΟΣ – Γιώργος Σεφέρης” (70΄, ΕΚΚ, ΝΕΤ, ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΙΝΗ- ΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΚΥΠΡΟΥ, ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ )

* 1ο Κρατικό Βραβείο Ποιότητας Ντοκιμαντέρ

 

1999-2000: “Είδαν τα μάτια μας γιορτές” (77’, Ε.Κ.Κ., ΕΡΤ, AMIP, TV 10 ANGERS, LUMIERE TELEVISION, με την υποστήριξη των EURIMAGES και MEDIA 2 BROADCASTING).

* Βραβείο κοινού, φεστιβάλ ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Μάρτιος 2000.

* 2ο Κρατικό Βραβείο Ποιότητας .

* Βραβείο Διεθνές Φεστιβάλ Περιβαλλοντικού Κινηματογράφου,  

  Teramo 2000.

 

1998: “Από πέτρα και αλάτι”, “Orient express” “Σε Ανατολή και Δύση“ (3 Χ 27΄, τρία επεισόδια της σειράς ντοκιμαντέρ “ΒΑΛΚΑΝΙΑ ηφαίστειο πολιτισμών”).

Παραγωγή: Περίπλους, ΕΤ-1.

 

1997

 

“Μνήμης Ψηφίδες”, αναφορά στην Βυζαντινή Κύπρο (20΄ για το Ίδρυμα   Μελετών Λαμπράκη).

1996: -“Άδης”, ταινία μεγάλου μήκους, συμπαραγωγή με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και την ΕΡΤ.

* Βραβείο σκηνοθεσίας πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη,

* Ειδική Μνεία της Διεθνούς Κριτικής Επιτροπής,

* Βραβείο αρτιότερης τεχνικά παραγωγής Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.,

* Βραβείο Μακιγιάζ, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1996.

* Κρατικό Βραβείο Ποιότητας 1997. 

* Συμμετοχή σε διεθνή φεστιβάλ.

1995 :            -“Πάτμος” αναφορά στο Βυζαντινό Μοναχισμό (20΄ για το Ίδρυμα

Μελετών Λαμπράκη).

* Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο Διεθνές Φεστιβάλ                    

                            αρχαιολογικού Φιλμ, Roveretto.

-“Το μάθημα που δεν έγινε – Κωνσταντινούπολη” (20΄ για το Ίδρυμα

Μελετών Λαμπράκη).

1994: -“Πόλις-κράτος / αποικισμός” (22’, για το Ίδρυμα Μελετών

Λαμπράκη)

-“Η μητρότητα στη νεοελληνική τέχνη” (45΄, ΕΤ2)

-“Γεωργία και Διατροφή” (30΄, ΕΤ2 επεισόδιο της σειράς “Τι είναι η

πατρίδα μας”). 

1993:         “…την ώρα που κόπηκε ο καιρός…” (1Χ60΄, ΕΤ1 – CYPRUS FILM

BOARD). Είναι το ελληνικό επεισόδιο της σειράς ΄΄ENEMY MINE΄΄

(6Χ52΄). (Συμπαραγωγή με RAI – ROSSELLINI και CHANNEL 4).

* Βραβεία ήχου, μουσικής, ειδική τιμητική διάκριση ντοκιμαντέρ,

                     Φεστιβάλ Δράμας.

       * Βραβείο καλύτερης ταινίας Ε.Τ.Ε.Κ.Τ. και Εταιρίας

                     Ελλήνων Σκηνοθετών.

                  * Κρατικό Βραβείο Ποιότητας 1994. 

 1992:         -“Βυζαντινή και Μεσαιωνική Χίος” (1Χ30΄, χορηγία: The Hellenic

Foundation – London).

 -“Χίος – Πολιτιστικός τουρισμός” (1Χ15΄, για την Περιφέρεια Β.

Αιγαίου). 

1991:          -“Αθήνα δύο φίλοι – δύο ηθοποιοί” (1Χ30΄, αποτελεί το ελληνικό

επεισόδιο της ευρωπαϊκής σειράς ΄΄EUROPEAN NIGHTS΄΄  -13×30΄-

συμπαραγωγή με ΕΤ1-RAI – COMPACT – ZDF). 

1990:          -“Εσωτερικές διαδρομές” (6Χ30’, ΕΤ2). 

1989:         -“Ορεινές ιστορίες”, σειρά έξι κινηματογραφημένων ημίωρων

ντοκιμαντέρ, παραγωγή ΕΤ2.

 1988:         -“Εικόνες της παιδικής ηλικίας”, 16 mm, 30΄παραγωγή ΕΤ2.

                  -“Ο Μπάυρον και η Ελλάδα”, 16 mm, 45΄, παραγωγή ΕΤ1.

 1987:         -“Η βόλτα” 16 mm, 36΄, συμπαραγωγή με το Ελληνικό Κέντρο

Κινηματογράφου.

* Η ταινία βραβεύτηκε στο 28ο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου

                        με τα βραβεία καλύτερης ταινίας, σεναρίου και  γυναικείου ρόλου.

 1986:          -“Βιβλιοθήκες της επαρχίας”, 16 mm,  45΄, παραγωγή ΥΠ.ΠΟ.

 1985:          -“Αντιαυταρχική εκπαίδευση”, 16 mm,  30΄, παραγωγή Γενικής

Γραμματείας  Λαϊκής Επιμόρφωσης.        

1983:          -“Το πανηγύρι”, 16 mm,  30΄, παραγωγή ΥΠ.ΠO.

 1982:          -“Στο Μαρούσι” 16 mm, 35΄. 

1980:          -“Σε λευκή σελίδα”, 16 mm, 22΄, συμμετοχή στο Φεστιβάλ

Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 1980.