Βρυξέλλες, 23/4/2019

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

του  

Ευρωπαϊκού Συνασπισμού Μουσικοσυνθετών και Στιχουργών (ECSA)

 Σύνδεσμοι: 

ECSA:          Alfons Karabuda / Tel: + 46 8 783 88 40

Marc Du Moulin / Tel: +32 (0)2 544 03 33  

Mobile /  +32      473    666      911

CIAM:           Eddie Schwartz / (1)  (615) 294 6372

 

Οι μουσικοσυνθέτες και στιχουργοί της Ευρώπης βρίσκονται σε πλήρη αλληλεγγύη με τους Έλληνες δημιουργούς και ζητούν την ανάληψη δράσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά την παράνομη επέμβαση του Ελληνικού Κράτους στην αγορά.

Στα τέλη Μαρτίου, o  Ευρωπαϊκός Συνασπισμός Μουσικοσυνθετών και Στιχουργών (ECSA) έκανε το πρωτοφανές βήμα υποβολής καταγγελίας στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για λογαριασμό όλων των Ευρωπαίων δημιουργών και όχι μόνον. Η καταγγελία αυτή καταδεικνύει την υποστήριξή τους σε όσους δημιουργούς στην Ελλάδα παρεμποδίζονται από το να έχουν πρόσβαση στα έσοδα από τη μουσική τους. Η καταγγελία υποστηρίζεται από το Διεθνές Συμβούλιο Δημιουργών Μουσικής (CIAM).

Οι δημιουργοί της μουσικής ανησυχούν για τη ζημία που έχει προκληθεί στα μέσα διαβίωσης δημιουργών μουσικής στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και εκτός αυτής – ζημία που προκύπτει από την παράνομη και συνεχή παρέμβαση του Ελληνικού Κράτους στην αγορά.

Κάθε συνθέτης ή στιχουργός έχει το δικαίωμα να μπορεί να επιλέγει τον οργανισμό που διαχειρίζεται τα δικαιώματά του για τηλεοπτική μετάδοση και δημόσια εκτέλεση. Η ελευθερία αυτή επιλογής κατοχυρώνεται τόσο στο δίκαιο της ΕΕ όσο και στο ελληνικό δίκαιο.Οι εταιρείες διαχείρισης που επιλέγονται από τους δημιουργούς -εδώ και 150 χρόνια- ονομάζονται Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ). Είναι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί που διευθύνονται από διοικητικά συμβούλια που εκλέγονται από τους δημιουργούς. Ένας ΟΣΔ λειτουργεί τόσο προς όφελος των μελών του όσο και προς όφελος των χρηστών μουσικής (όπως ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, κλαμπ ή μουσικών ψηφιακών υπηρεσιών) αλλά και των καταναλωτών παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να εκκαθαρίζουν δικαιώματα για τη χρήση προστατευόμενου ρεπερτορίου απλά και από ένα κεντρικό σημείο (one stop shop). Οι ΟΣΔ ρυθμίζονται από την εθνική και την ενωσιακή νομοθεσία, κατά τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η χρηστή διακυβέρνησή τους, η λειτουργία τους βάσει κανόνων δεοντολογίας και διαφάνειας καθώς και βάσει αντικειμενικών πρακτικών αδειοδότησης για τους χρήστες μουσικής.

Οι ΟΣΔ εποπτεύονται στην Ελλάδα από τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ), ο οποίος, σύμφωνα και με το ενωσιακό δίκαιο, είναι το εξουσιοδοτημένο εποπτικό όργανο των ελληνικών ΟΣΔ.Τον Μάιο του 2018, η άδεια του ελληνικού ΟΣΔ (ΑΕΠΙ) ανακλήθηκε μετά από σκάνδαλο που αφορούσε μη καταβληθέντα δικαιώματα και παρατυπίες από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Η Αυτοδιαχείριση, ένας ανεξάρτητος δεύτερος ΟΣΔ στην ίδια κατηγορία δικαιούχων, ήταν έτοιμη να συνεχίσει τη διαχείριση των δικαιωμάτων των δημιουργών ώστε να μην δημιουργηθεί κενό στην αγορά. Μετά την πτώση της ΑΕΠΙ η Αυτοδιαχείριση κατάφερε να συνάψει συμβάσεις με Έλληνες δημιουργούς αλλά και να δημιουργήσει ένα δίκτυο συμβάσεων αμοιβαιότητας με ΟΣΔ του εξωτερικού προκειμένου να διαχειριστεί τα δικαιώματα τόσο των Ελλήνων όσο και των αλλοδαπών δημιουργών. (Βλ. Σημείωση προς τους συντάκτες)

Ωστόσο, η σχεδόν άμεση αντίδραση του Ελληνικού Κράτους μετά την πτώση της ΑΕΠΙ ήταν να καταλάβει τον έλεγχο της διαχείρισης των δικαιωμάτων στη μουσική και να τα μεταβιβάσει σε ένα νεοσύστατο τμήμα του ΟΠΙ, δηλαδή του εποπτεύοντος των ΟΣΔ οργανισμού, καθιστώντας με τον τρόπο αυτόν τον ίδιο οργανισμό τόσο εποπτεύοντα όσο και εποπτευόμενο.

Περαιτέρω, το νέο αυτό τμήμα χρηματοδοτήθηκε παράνομα με κρατικά κονδύλια 2 εκατομμυρίων ευρώ κατά παράβαση της νομοθεσίας της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Τώρα το νέο τμήμα του ΟΠΙ εμποδίζει την Αυτοδιαχείριση να αποκτήσει πρόσβαση σε δεδομένα που αφορούν έργα των μελών της και εισοδήματά τους.

Το αποτέλεσμα είναι να εμποδίζεται η επιλογή των δημιουργών να συμμετέχουν ελεύθερα σε ΟΣΔ της επιλογής τους προσπαθώντας να δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον ΟΣΔ που δημιουργήθηκε από το Ελληνικό Κράτος. Η παράνομη αυτή ανάμιξη του Ελληνικού Κράτους στην Ελληνική αγορά έχει ως συνέπεια να μην φθάνουν στους δικαιούχους σημαντικά έσοδα από τα έργα τους.

Εκφράζοντας την ανησυχία του για τους συναδέλφους του, ο Πρόεδρος της ECSA, Alfons Karabuda, δήλωσε:

«Οι παρούσες δυσχέρειες στην Ελλάδα επηρεάζουν πρωτίστως τους Έλληνες δημιουργούς μουσικής αλλά και τους δημιουργούς μουσικής γενικότερα. Ανησυχούμε για τις δυσχέρειες αυτές και τις ιδιαίτερα επιβλαβείς επιπτώσεις τους σε όλους τους δημιουργούς μουσικής. Οι δημιουργοί μουσικής της Ευρώπης αποτελούν το θεμέλιο ενός ζωτικού, ποικίλου και σημαντικού οικονομικού και πολιτιστικού τομέα. Αξίζουν μια αποτελεσματική διαχείριση των έργων τους και την προστασία του νόμου ακριβώς όπως οι Έλληνες φορολογούμενοι αξίζουν να είναι σίγουροι ότι η διαχείριση των φορολογικών τους εσόδων γίνεται με υγιή, νόμιμο και διαφανή τρόπο».

Ο πρόεδρος του CIAM, Eddie Schwartz, προσέθεσε:

«Αυτές οι ενέργειες μας επηρεάζουν όλους. Ως δημιουργοί συμπαριστάμεθα στους συναδέλφους μας ώστε να διασφαλίσουμε ότι θα έχουν ένα σωστό και νόμιμο διαχειριστικό σύστημα δικαιωμάτων στην Ελλάδα, στο οποίο θα μπορούν να στηριχθούν για την επιβίωσή τους. Κάθε δημιουργός μουσικής θα πρέπει να μπορεί να επιλέγει τον ΟΣΔ που επιθυμεί. Κανένας ΟΣΔ δεν θα πρέπει ποτέ να παρεμποδίζεται από το να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των δημιουργών τα δικαιώματα των οποίων έχει κληθεί να προστατεύσει. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο αντιτιθέμεθα στην κατάσταση στην Ελλάδα.»

 

Σημείωση προς τους συντάκτες

Ένας ΟΣΔ λειτουργεί προς όφελος των μελών του αλλά και προς όφελος των χρηστών μουσικής (όπως ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών, κλαμπ ή μουσικών ψηφιακών υπηρεσιών) καθώς και των καταναλωτών, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να εκκαθαρίζουν δικαιώματα για τη χρήση προστατευόμενου ρεπερτορίου απλά και από ένα κεντρικό σημείο (one stop shop). Οι ΟΣΔ ρυθμίζονται τόσο από την εθνική όσο και από την ενωσιακή νομοθεσία, ώστε να διασφαλίζεται η χρηστή διακυβέρνησή τους, η λειτουργία τους βάσει κανόνων δεοντολογίας και διαφάνειας καθώς και βάσει αντικειμενικών πρακτικών αδειοδότησης για τους χρήστες μουσικής.

Η σχέση ενός δημιουργού μουσικής της ΕΕ με έναν εθνικό ΟΣΔ συνίσταται στην προσωπική ανάθεση του πρώτου προς τον δεύτερο των δικαιωμάτων του (δικαιώματα παρουσίασης στο κοινό και δημόσιας εκτέλεσης), για όλο τον κόσμο και σε αποκλειστική βάση. Οι εκδότες μουσικής που έχουν συμβάσεις με δημιουργούς δεν ελέγχουν τα δικαιώματα αυτά. Απολαμβάνουν μόνον το δικαίωμα να μοιράζονται τα έσοδα των δημιουργών από τη διαχείριση των εν λόγω δικαιωμάτων τους βάσει συμβάσεων. Δυο μεγάλοι εκδότες, η Warner Chappell και η Universal Music Publishing, αποφάσισαν μονομερώς να μεταβούν στο τμήμα του ΟΠΙ που ασκεί συλλογική διαχείριση – και από ό,τι μας δόθηκε να καταλάβουμε – έλαβαν χρήματα που το Ελληνικό Κράτος που τους διέθεσε παράνομα. Οι δημιουργοί που έχουν συνάψει συμβάσεις με την Warner Chappell και την Universal Music Publishing δεν κατάφεραν να επιλέξουν ελεύθερα ΟΣΔ, όπως προβλέπεται στο δίκαιο της ΕΕ. Κατά συνέπεια η Universal Music Publishing και η Warner Chappell παραβίασαν τις συμβάσεις που είχαν με τους δημιουργούς δεδομένου ότι δεν έλαβαν την προηγούμενη συγκατάθεσή τους.

Μέσω διεθνών συμβάσεων, που ονομάζονται συμβάσεις αμοιβαιότητας, ο κάθε ΟΣΔ παρέχει τον κατάλογό του στον τοπικό ΟΣΔ για διαχείριση με αντάλλαγμα έσοδα.

Η Αυτοδιαχείριση έχει συνάψει συμβάσεις αμοιβαιότητας με μεγάλους και σημαντικούς αλλοδαπούς ΟΣΔ, όπως με την PRS (ΗΒ), την GEMA (Γερμανία), τη SIAE (Ιταλία), την ACUM (Ισραήλ), την ARTISJUS (Ουγγαρία), τη ZAIKS (Πολωνία), τη SOKOJ (Τσεχική Δημοκρατία), η SAZAS (Σλοβενία), τη SABAM (Βέλγιο), τη LATGA (Λιθουανία), τη STIM (Σουηδία) και τη STEF (Ισλανδία) και ολοκληρώνει τώρα συμφωνίες με πολλούς άλλους, όπως η BUMA STEMRA (Ολλανδία), την TEOSTO (Φινλανδία), την TONO (Νορβηγία), την OSA (Βουλγαρία), την AKM/AUSTROMECHANA (Αυστρία), και την SPAUTORES (Πορτογαλία).

Η Αυτοδιαχείριση έχει συσταθεί κατά τα προαπαιτούμενα στον νόμο και διέπεται από καταστατικό που συμμορφώνεται με το ενωσιακό δίκαιο και εξασφαλίζει διαφάνεια, δεοντολογία και αντικειμενικά και διαθέσιμα στο κοινό κριτήρια αδειοδότησης. Έχει γίνει δεκτή ως bona fide μέλος της Παγκόσμιας Ένωσης ΟΣΔ στο Παρίσι, CISAC.

Σχετικά με την ECSA

Η ECSA εκπροσωπεί πάνω από 50.000 επαγγελματίες συνθέτες και στιχουργούς σε 26 ευρωπαϊκές χώρες. Με 56 οργανώσεις μέλη σε όλη την Ευρώπη, η Συμμαχία μιλά για τα συμφέροντα δημιουργών έργων μουσικής, κλασικής (σύγχρονης), μουσικής για κινηματογραφικά και οπτικοακουστικά έργα, καθώς και της λαϊκής μουσικής. Ο κύριος στόχος της Συμμαχίας είναι να υπερασπιστεί και να προωθήσει τα δικαιώματα των δημιουργών μουσικής σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο με κάθε νόμιμο μέσο. Η ECSA τάσσεται υπέρ των δίκαιων εμπορικών συνθηκών για τους συνθέτες και τους στιχουργούς και προσπαθεί να βελτιώσει την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της μουσικής δημιουργίας στην Ευρώπη.

Web: www.composeralliance.org / Μητρώο Διαφάνειας της ΕΕ ID: 71423433087-91

Σχετικά με το CIAM

Το CIAM, το Διεθνές Συμβούλιο Δημιουργών Μουσικής, είναι το αναγνωρισμένο παγκόσμιο αντιπροσωπευτικό όργανο για τους δημιουργούς μουσικής σε όλο τον κόσμο, και μιλάει για λογαριασμό περισσότερων από 500.000 τραγουδοποιών, στιχουργών και συνθετών παγκοσμίως. Ιδρύθηκε το 1966 για να προστατεύσει τα δικαιώματα και τις πολιτιστικές προσδοκίες των δημιουργών μουσικής. Το CIAM εστιάζει στα βασικά ζητήματα που αφορούν άμεσα τα έννομα και ηθικά δικαιώματα των συνθετών, των τραγουδοποιών και των στιχουργών. Προωθεί τα επαγγελματικά, οικονομικά και έννομα συμφέροντά τους και χρησιμεύει ως φόρουμ συνεργασίας, εκπαίδευσης, διαμόρφωσης πολιτικής και δικτύωσης. Σε συνεργασία με τις πέντε περιφερειακές Συμμαχίες Συνεργατών, η παγκόσμια προσφορά του CIAM επιτρέπει στο Συμβούλιο να υπερασπίζεται τα δικαιώματα και τα εισοδήματα των δημιουργών μουσικής σε πέντε ηπείρους. Στο Μεξικό, τον Νοέμβριο του 2018, το CIAM πραγματοποίησε το 52ο ετήσιο συνέδριό του όπου οι δημιουργοί μουσικής του κόσμου συναντήθηκαν και πάλι για να μοιραστούν πληροφορίες σχετικά με τις αντίστοιχες εξελίξεις στην εσωτερική τους νομοθεσία και πολιτική και να διατυπώσουν στρατηγικές βελτίωσης εκείνων των οποίων η τέχνη εμπλουτίζει τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων εδώ και αιώνες.

http://www.ciamcreators.org/

 

24/4/2019

Δυο λόγια για το  Δελτίου Τύπου

Οι δημιουργοί μουσικής της Ευρώπης αλλά και ολόκληρου του κόσμου
συνασπίζονται με εκείνους τους Έλληνες δημιουργούς που διαμαρτύρονται κατά
των κυβερνητικών πρακτικών που ευνοούν τον Κρατικό Φορέα ΕΥΕΔ/ΟΠΙ σε
παράβαση τόσο της εθνικής όσο και της ενωσιακής νομοθεσίας για τα
πνευματικά δικαιώματα και τον ανταγωνισμό.
Στα τέλη Μαρτίου, o Ευρωπαϊκός Συνασπισμός Μουσικοσυνθετών και
Στιχουργών (ECSA) (που εκπροσωπεί περισσότερους από 50.000 επαγγελματίες
συνθέτες και στιχουργούς σε 26 ευρωπαϊκές χώρες) και το Διεθνές Συμβούλιο
Δημιουργών Μουσικής (CIAM) (που εκπροσωπεί περισσότερους από 500.000
τραγουδοποιούς, στιχουργούς και συνθέτες παγκοσμίως) για πρώτη φορά στην ιστορία
της συλλογικής διαχείρισης υπέβαλαν καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή
(Διεύθυνση Ανταγωνισμού) στο όνομα όλων των δημιουργών, Ευρωπαίων και μη. Η
καταγγελία αυτή έγινε με σκοπό να καταδείξει την αμέριστη υποστήριξή τους σε
όλους εκείνους τους Έλληνες αλλά και αλλοδαπούς δημιουργούς που υπόκεινται σε
διακριτική και άνιση μεταχείριση μέσω ενεργειών της Κυβέρνησης και του ΟΠΙ κατά
της Αυτοδιαχείρισης, του έτερου οργανισμού συλλογικής διαχείρισης (ΟΣΔ) για
δημιουργούς μουσικής, που δραστηριοποιείται στην ίδια αγορά με την ΕΥΕΔ/ΟΠΙ.
Συγκεκριμένα καταγγέλλουν ότι η ΕΥΕΔ/ΟΠΙ λειτουργεί βάσει απαγορευμένης
κρατικής ενίσχυσης 2 εκατομμυρίων ευρώ (χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων)
ενώ ταυτόχρονα παρεμποδίζει την πρόσβαση των δημιουργών μελών της
Αυτοδιαχείρισης σε πληροφορίες και έσοδα που αφορούν το ρεπερτόριό τους
στερώντας τους με αυτόν τον τρόπο το δικαίωμά τους να επιλέγουν ελεύθερα ΟΣΔ.
Οι ενέργειες της Κυβέρνησης σκοπό έχουν εξασφαλίσουν στην ΕΥΕΔ/ΟΠΙ άνισο και
άδικο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά εις βάρος πολλών δημιουργών
Ελλήνων και ξένων. Ακόμη έχει καταστήσει η Κυβέρνηση τον φορέα εποπτείας των
ΟΣΔ, δηλαδή τον ΟΠΙ, εποπτεύοντα και εποπτευόμενο καταλύοντας κάθε έννοια
νομιμότητας, δεοντολογίας αλλά και δίκαιης και αντικειμενικής μεταχείρισης.
Επιπλέον καταγγέλλουν τις πρακτικές της ΕΥΕΔ/ΟΠΙ σύμφωνα με τις οποίες οι
εκδότες μουσικής Warner Chappell και Universal Music Publishing τις
χρησιμοποιούν προκειμένου να συμπεριλάβουν στην ΕΥΕΔ δημιουργούς με τους
οποίους έχουν συμβάσεις. Κάθε δημιουργός μεταβιβάζει ο ίδιος σε ΟΣΔ της επιλογής
του σε αποκλειστική βάση και για όλο τον κόσμο το δικαίωμα παρουσίασης στο
κοινό με προσωπική του συμφωνία.
Ταυτόχρονα υπογραμμίζουν την έλλειψη διαφάνειας στη λειτουργία της ΕΥΕΔ/ΟΠΙ
(καμία ανάρτηση μέχρι σήμερα στη Διαύγεια) και τη μη συμμόρφωσή της με το
ελληνικό και ενωσιακό δίκαιο για τις δημόσιες συμβάσεις παρά την αρνητική Γνώμη
της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων.
Οι παραπάνω ενέργειες επιφέρουν σημαντική ζημία στο πνευματικό δικαίωμα και
παραβιάζουν τα δικαιώματα χιλιάδων δημιουργών μουσικής σε ολόκληρο τον κόσμο.
Με επιστολές τους προς την ηγεσία της Ελληνικής Κυβέρνησης και τον Έλληνα
Πρωθυπουργό ζητούν την παύση των παράνομων αυτών πρακτικών και την άμεση
αποκατάσταση των πραγμάτων.

 

 

 

MEDIA RELEASE

Brussels, 23 April 2019

Issued by the European Coalition of Songwriters and Authors (ECSA)

Media Contacts:
ECSA: Alfons Karabuda / Tel: + 46 8 783 88 40
Marc Du Moulin / Tel : +32 (0)2 544 03 33
Mobile / +32 473 666 911
CIAM: Eddie Schwartz / (1) (615) 294 6372

Europe’s songwriters and composers act in solidarity with their Greek creator colleagues and ask for action from the European Commission following unlawful intervention in the market by the Greek State.
At the end of March the European Composer and Songwriter Alliance (ECSA) took the unprecedented step of submitting a complaint to the European Commission’s Competition Directorate General on behalf of all music creators in Europe and beyond. The complaint is to demonstrate their support of their embattled creator colleagues in Greece who are being prevented from accessing performance income from their music. The complaint is supported by the International Council of Creators of Music (CIAM)
The music creators are concerned about the damage being caused to the livelihoods of every music creator in Greece, in Europe and beyond – damage being enabled by the illegal and continuous intervention in the marketplace by the Greek State.
Every composer or songwriter has a personal right to choose the body that administers their royalties for broadcast and public performance. This freedom of choice is enshrined in EU law as well as in Greece’s domestic law.
The administration companies they choose, in line with over 150 years of industry practice, are called Collective Management Organisations (CMOs). They are not-for-profit bodies run by management boards elected by the creators. A CMO works to the benefit of both music users (such as radio and tv stations, clubs, or music digital services) and consumers by providing a simple one-stop shop for the right to use music protected by copyright. The CMOs are regulated by both local and EU law to ensure good governance such as ethical and transparent operations and objective licensing practices for music users.
CMOs are regulated in Greece by the Hellenic Copyright Office (HCO) which, in accordance with EU regulations, is the authorised supervisory body of Greece’s CMOs.
In May of 2018 the music CMO in Greece (AEPI) had its licence revoked following a scandal involving unpaid royalties and malfeasance by Board members. Autodia, an independent second CMO, was poised to step into the breach to ensure continuity for music creators’ income administration. Since, the demise of the discredited AEPI, Autodia has moved to conclude a network of international agreements to manage music rights in the Greek marketplace on behalf of both Greece’s and the world’s music creators. (See Notes to Editors)
However, the almost immediate response of the Greek State to AEPI’s demise was to seize control of the management of music rights, and pass them to a newly created division of the HCO, that is within the CMO supervisory body itself. In effect, the supervisor of CMOs is supervising itself.
Further the HCO unlawfully applied over €2 million in State funds to benefit the new division, in contravention of EU law about state enterprise funding.
Now the new division within HCO is preventing Autodia from accessing any music rights data and Greek music creators are being barred from access to their own information about their own works and income.
The effect is to prevent music creators from exercising their right to join an independent CMO of their choice and to provide an undue competitive advantage to the CMO effectively run by the Greek State. And the unlawful interference in the marketplace at the request of the Greek State is having the effect of preventing important funds from reaching music creators worldwide.
In expressing concern for colleagues, the ECSA President, Alfons Karabuda said:
“The current difficulties in Greece affect first and foremost Greek music authors but also all music creators. We are concerned by the current difficulties in Greece and their detrimental impact on all music creators. Europe’s music creators are the bedrock of a vital, diverse and important economic and cultural sector. They deserve an efficient management of their works and the protections of the law just as Greek taxpayers deserve to be confident their tax revenues are being applied in a sound, legitimate and transparent manner.”
CIAM President, Eddie Schwartz added:
“These actions affect us all. As creators we stand with our colleagues to ensure that going forward, creators have a sound and lawful administrative system in Greece on which they can rely for their livelihoods. Any music creator should affiliate with the Collective Management Organization of their choice. No CMO should ever be prevented from responding to the needs of the creators they exist to protect. This is why we are objecting to the situation in Greece.”
Notes to Editors:
A CMO works to the benefit of both music users (such as radio and tv stations, clubs, or music digital services) and consumers by providing a one-stop shop for the right to use music protected by copyright. The CMOs are regulated by both local and EU law to ensure good governance such as transparent operation and objective licence practices with music users.
An EU music author’s relationship with their local CMO is governed by a personal assignment of their rights (rights of communication to the public, making available and public performance), globally and exclusively. Music publishers that have contracts with authors do not control these rights, enjoying instead only a right to share in revenue from the rights’ exercise as a matter of contract. Two major publishers, Warner Chappell and Universal Music Publishing, have unilaterally opted to move the HCO division – and we have been given to understand – are in receipt of funds that the Greek State unlawfully made available. Authors with contracts with Warner Chappell and Universal Music Publishing have not been permitted to exercise their free choice of CMO as provided in EU law. And by such a move Universal Music Publishing and Warner Chappell have induced the breach of the pre-existing personal contracts the music authors had in place with no attempt at novation or consent from the creator that was a party to the original CMO assignment agreement.
By a network of international agreements, called Reciprocal Agreements, each country’s CMO passes their catalogue over for local administration in exchange for revenue. AUTODIA has concluded reciprocal agreements with major foreign CMOs such as PRS (UK), GEMA (Germany), SIAE (Italy), ACUM (Israel), ARTISJUS (Hungary), ZAIKS (Poland), SOKOJ (Chech Republic), SABAM (Belgium), SAZAS (Slovenia), LATGA (Lithuania), STIM (Sweden), STEF (Iceland), BUMA STEMRA (Netherlands), TEOSTO (Finland), TONO (Norway), OSA (Czech Republic) and MUSICAUTOR (Bulgaria), AKM / AUSTROMECHANA (Austria), SPAUTORES (Portugal). AUTODIA is properly constituted, is governed by statutes that conform to the EU CMO laws requiring transparency, ethical management standards and objective and publicly available licensing criteria. It has been accepted as a bona fide member of the global CMO body in Paris, CISAC.
About ECSA ECSA represents over 50,000 professional composers and songwriters in 26 European countries. With 56 member organizations across Europe, the Alliance speaks for the interests of music creators of art & classical music (contemporary), film & audiovisual music, as well as popular music. The main objective of the alliance is to defend and promote the rights of authors of music at the national, European and international level by any legal means. ECSA advocates for equitable commercial conditions for composers and songwriters and strives to improve social and economic development of music creation in Europe. Web: www.composeralliance.org / EU Transparency Register ID: 71423433087-91
About CIAM
CIAM, the International Council of Creators of Music, is the recognised global representative body for the world’s music authors, speaking on behalf of over 500,000 songwriters, lyricists and composers worldwide. Founded in 1966 to protect the rights and cultural aspirations of music creators, CIAM focuses on the key issues directly concerning the legal and moral rights of composers, songwriters and lyricists. It promotes their professional, economic and legal interests and serves as a forum for cooperation, education, policy formulation and networking. Working with its five regional Partner Alliances, CIAM’s global reach enables to Council to advocate for the rights and incomes of music creators across five continents. In Mexico in November 2018, CIAM held its 52nd Annual Congress where the world’s music creators once again came together to share information about their respective domestic legal and policy developments and to formulate strategies for the betterment of those whose craft has enriched the lives of millions over the centuries.

ABOUT CIAM