Μητρικό Ένστικτο | Duelles

29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
20Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

ΕΠΙΣΗΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΟΡΟΝΤΟ  

Σύνοψη:

Βρυξέλλες, αρχές της δεκαετίας του ’60: H Άλις και η Σελίν είναι κολλητές φίλες και μένουν σε γειτονικά και πανομοιότυπα σπίτια σε ένα πλούσιο προάστιο. Οι γιοί τους, Τεό και Μαξίμ μεγαλώνουν σαν αδέρφια και οι δύο οικογένειες είναι αχώριστες. Όλα μοιάζουν τέλεια.

Η τέλεια αυτή αρμονία διαταράσσεται όταν ο Μαξίμ, ο γιός της Σελίν χάνει τραγικά τη ζωή του. Το ξαφνικό αυτό ατύχημα, θα φέρει αντιμέτωπες τις δύο οικογένειες και θα ταράξει τις ζωές τους. Τα συναισθήματα αγάπης θα δώσουν τη θέση τους στην καχυποψία και τη παράνοια. Οι δύο μητέρες θα ωθήσουν στα όρια τη φιλιά τους στην προσπάθεια τους να προστατέψουν τις οικογένειες τους.

Ένα ψυχολογικό θρίλερ επηρεασμένο από του μεγάλους κινηματογραφιστές μυστηρίου και σασπένς Άλφρεντ Χίτσκοκ και Ντέιβιντ Λιντς. Το «Μητρικό Ένστικτο» είναι μια ιστορία βασισμένη σε δύο οικογένειες που ζουν σχεδόν παράλληλες ζωές. Σε μια 60’s νοσταλγική αισθητική, ο σκηνοθέτης επιχειρεί να καταρρίψει την ύπαρξη του τέλειου κόσμου, στον οποίο φαινομενικά ζουν οι πρωταγωνίστριες.

Ο σκηνοθέτης για την ταινία:

«Πρόκειται για τη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του μυθιστορήματος «Derrière la Haine» (Πίσω από το μίσος) της Βελγίδας συγγραφέως Μπάρμπαρα Αμπέλ. Τη στιγμή που τελείωσα να διαβάζω το βιβλίο, ήξερα ότι έπρεπε να γίνει ταινία. Η ιστορία αυτή έχει όλα τα συστατικά που ήθελα να έχει το επόμενο project μου: ένα βαθιά ανθρωπιστικό θέμα από την οπτική γωνία ενός τρομακτικού ψυχολογικού θρίλερ. Παρόλο που η βασική ιδέα προέρχεται από το μυθιστόρημα, μπορούμε να πούμε ότι έγινε ελεύθερη απόδοση. Άλλαξα τη χρονική περίοδο και τοποθέτησα τα γεγονότα στη δεκαετία του ’60, σε αντίθεση με το βιβλίο που τοποθετείται στο παρόν. Η ιστορία της Αμπέλ είχε μια μοναδική Χιτσκοκική αύρα η οποία ταίριαζε άψογα στην αισθητική των 60s. Δεν ήθελα να κάνω μια ταινία που θα μιμούνταν μια κινηματογραφική προσέγγιση, ίσως να έπεφτε και στην παγίδα να χαρακτηριστεί παρωδία. Ήθελα μια «στιλιστική άσκηση» που θα αντλούσε έμπνευση από τις αναφορές αυτές και το βλέμμα ενός «μικρού Βέλγου σκηνοθέτη».

Έχω παρακολουθήσει τις ταινίες των Ντάγκλας Σερκ, Χίτσκοκ και Λιντς ασταμάτητα, οι σκηνοθέτες αυτοί είναι έμπνευση, δε σε συνθλίβουν με την ιδιοφυία τους, σε προσκαλούν να δοκιμάσεις κι εσύ. Με το συνεργείο μου λοιπόν, δοκιμάσαμε…»

«Το «Μητρικό ένστικτο» είναι μια ταινία για τις γυναίκες. Όλες μου οι ταινίες είναι. Ελπίζω να είναι και λίγο φεμινιστικές. Το αγαπημένο μου κομπλιμέντο είναι όταν μια γυναίκα έρχεται και μου λέει ότι θεωρούσε ότι την ταινία τη σκηνοθέτησε γυναίκα. Πάντα θεωρούσα πιο εύκολο να εκφράζομαι μέσα από γυναικείους χαρακτήρες- όταν δημιουργείς ένα γυναικείο χαρακτήρα, πρέπει να μπεις στο δέρμα της, να ψάξεις τη γυναίκα μέσα σου, να ανακαλύψεις τι είναι αυτό που μας συνδέει εγγενώς».

  • Olivier Masset-Depasse

O σκηνοθέτης Olivier MassetDepasse:

Ξεκίνησε να κινηματογραφεί το 2000 κι έκτοτε έχει σκηνοθετήσει αρκετές ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Από τη φιλμογραφία του ξεχωρίζει το ILLEGAL, ένα ψυχολογικό θρίλερ, που ήταν στους φιναλίστ για το βραβείο LUX του 2010 και η επίσημη πρόταση του Βελγίου για το Ξενόγλωσσο Όσκαρ- η ταινία απέσπασε διθυραμβικά σχόλια στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών του Φεστιβάλ Καννών και κατέκτησε το βραβείο SACD της Ένωσης Συγγραφέων και Σεναριογράφων.

Το 2015, το Canal+ επέλεξε τον Olivier Masset-Depasse για να σκηνοθετήσει μια πρωτότυπη ταινία για τον τηλεοπτικό σταθμό, το SANCTUAIRE, το οποίο απέσπασε το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου στο Διεθνές Φεστιβάλ Οπτικοακουστικών Προγραμμάτων (FIPA) στο Μπιαρίτς.

Δείτε το Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=u9HjuPlFKFw

Έγραψαν για την ταινία:

«Ένας φόρος τιμής στο σινεμά του Χίτσκοκ.»

Screen Daily

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Olivier Masset-Depasse| ΣΕΝΑΡΙΟ: Olivier Masset-Depasse,Giordano Gederlini, François Verjans βασισμένο σε μια ιστορία της Barbara Abel | ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Hichame Alaoui| ΜΟΥΣΙΚΗ: Renaud Mayeur, Frédéric Vercheval | ΜΟΝΤΑΖ: Damien Keyeux| ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Veerle Baetens, Anne Coesens, Mehdi Nebbou, Arieh Worthalter| ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 97’